Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lapsi- ja perhejärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä tekee perheväkivaltaa ehkäisevää työtä. Liitossa pääset osaksi innostunutta, ammattitaitoista ja mukavaa työyhteisöä, jossa tukea ja apua on aina saatavilla.

Haemme Ensi- ja turvakotien liiton keskusjärjestölle Paikka auki -kriteereihin sopivaa henkilöä, joka toimisi puolet työajasta väkivaltatyön tiimissä kokemusasiantuntijana ja puolet työajasta toimistotiimissä. Työpaikkaa voivat hakea työelämän ulkopuolella olevat alle 30-vuotiaat nuoret aikuiset. Lue lisää Paikka auki -ohjelmasta.

Kokemusasiantuntijana sinulla voi olla kokemusta mistä tahansa väkivallan osapuolen näkökulmasta. Tärkeää on, ettet ole akuutissa kriisitilanteessa ja olet kokemustesi käsittelyn kanssa niin pitkällä, että aiheen parissa työskenteleminen on mahdollista.

Väkivaltatyön tiimissä työskentely on kokemusasiantuntijaroolissa toimimista. Tehtävä räätälöidään yhdessä palkattavan henkilön kanssa hänen osaamisensa, työkykynsä ja kiinnostuksen kohteensa huomioiden. Tehtävässä voi oman halunsa mukaan toimia esimerkiksi taustalla työn kehittämisessä tai olla esillä omilla kasvoillaan ja kokemuksillaan. Työskentelet yhdessä väkivaltatyöntiimin asiantuntijoiden kanssa.

Toimistotiimissä keskitytään aluksi työyhteisöön tutustumiseen ja arkisiin asioihin, kuten keittiön siisteydestä huolehtimiseen, kahvituksiin ja postien hoitamiseen. Myöhemmin tehtäviä laajennetaan muihin toimistotehtäviin. Toimistotiimissä työskentelet mukavassa porukassa muiden tiimin jäsenten kanssa.

Työtehtävässä pärjääminen edellyttää valmiutta sitoutua työhön, aikatauluihin ja molempien tiimien työtehtäviin.

Työaika on 7 h päivässä ja työstä maksetaan palkkaa. Työsuhde kestää vuoden ja alkaa mahdollisimman pian sopivan henkilön löydyttyä.

Työpaikka sijaitsee Pasilassa Helsingissä, Asemamiehenkatu 4.

Hae paikkaa 24.10. mennessä lähettämällä hakemuksesi osoitteeseen jaana.autto@etkl.fi. Kerro hakemuksessasi, milloin olisit valmis aloittamaan tehtävässä.

Lisätietoja paikasta antaa väkivaltatyön asiantuntija Jaana Autto, jaana.autto@ etkl.fi, p. 050 303 5132

Kansikuva: Photo by Jacqueline Munguía on Unsplash