Vauvaperheet

Keittiökummeilta ruokahelpotusta myös ensi vuonna

Lapsiperheiden taloudellisten vaikeuksien ennustetaan kasvavan entisestään. Ruoan hinta saattaa nousta 5–10 prosenttia samalla kun muutkin elinkustannukset nousevat. Ensi- ja turvakotien liiton sekä Vennerin yhteinen Keittiökummi- kampanja on tuonut ruokahelpotusta jäsenyhdistystemme kautta löytyneille perheille, ja toiminta jatkuu myös ensi vuonna.

Ihanaa olla mukana tässä huikeassa hommassa. Vennerin pakettia odotetaan joka kerran innolla ja omia suosikkejakin on jo resepteistä löytynyt. Mutta mahtavaa on myös se, että on oppinut käyttämään eri kasviksia ja juureksia ja loihtimaan niistä ihan oma keksimiä reseptejä.

Keittiökummiperhe

Keittiökummeina toimivien yritysten avulla perheet saavat vuoden ajan kerran kuussa kotiinsa Venner-ruokalaatikon kokkailuresepteineen. Lapsiperheelle keittiökummiperheenä oleminen tarjoaa tärkeää tukea arkeen, vaikuttaa positiivisesti ruokailutottumuksiin ja lisää hyvinvointia. Kampanjalla tehdään kasviksista ja kasvisruokaresepteistä tutumpia ja helpommin lähestyttäviä tuomalla ne suoraan perheiden kotiovelle helppoine resepteineen sekä videoineen. Näin vahvistamme perheiden arjen hyvinvointia tukevien tapojen muodostumista. Valtaosa perheistä kertoo Venner-reseptien jääneen käyttöön. Perheet kertovat, että ovat erityisesti lisänneet kasviksia tai kasvisruuan valmistusta sekä oppineet käyttämään uusia ruoka-aineita keittiössään.

Kampanjan kautta yrityksillä on mahdollisuus toimia keittiökummeina auttaen perheitä kuukausittain koko vuoden ajan. Apu on konkreettista, vaikuttavaa ja mahdollistaa uuden arjen rakentamista sekä uusia oppeja perheiden keittiöihin. Kampanjoihin osallistuvat yritykset saavat myös itselleen vuoden käyttöoikeuksia Vennerin keittiössä -palveluun, palautteita autetuilta perheiltä sisäiseen ja ulkoiseen viestintään sekä kampanjaa näkyväksi tekeviä somemateriaaleja.

Yrityksiä kaivataan lisää Vennerin ja Ensi-ja turvakotien liiton joukkoihin luomaan huomisen hyvinvointia!