Apua on tarjolla myös poikkeusaikana – Koronaviruksen vaikutukset yhdistyksemme palveluihin

Etelä-Pohjanmaan Ensi- ja turvakotiyhdistyksellä on varauduttu valtakunnallisen tilanteen vuoksi toiminnan järjestämisessä ja reagoimaan muuttuviin tilanteisiin.

Avopalveluissa kriisityöntekijät Peter Laitio 044 760 6353 ja Hanna Hirsimäki 044 977 2022 tarjoavat tukea erokriisissä, lasten huoltajuuteen liittyvissä asioissa sekä perhe- ja lähisuhdeväkivallan aiheuttaman tilanteen ratkaisemissa niin kokijan kuin tekijänkin kanssa, -lapsia unohtamatta. Toteutamme kriisityötä poikkeustilanteessa tapaamisten lisäksi nyt myös etäyhteyksiä hyödyntämällä, kuten puhelimen ja videoyhteyden välityksellä.  Tapaamiset ja kotikäynnit siirretään/perutaan, mikäli asiakkaalla on kuumetta tai flunssan oireita tai on ollut ulkomailla. Haluamme toimia vastuullisesti ja varmistaa toimillamme sekä asiakkaiden, että henkilökuntamme terveyden.

Apua saa myös verkossa: Ensi- ja turvakotien liiton valtakunnalliset chatit ovat auki laajennetusti. Lisätietoja tästä linkistä tai tämän sivun alareunassa olevasta chat-ikkunasta.

Tapaamispaikkatoimintaa toteutetaan suunnitellusti varotoimenpiteet huomioiden.

Turvakoti toimii normaalisti ja päivystää ympärivuorokauden

Turvakoti palvelee lähisuhdeväkivaltaa ja sen uhkaa kokevia henkilöitä. Turvakotipalvelua järjestetään myös koronavirustartunnan saaneelle tai tartunnalle altistuneille henkilöille. Yhteydenotossa tiedustelemme Sinun terveydentilaasi liittyviä kysymyksiä, jotta voimme turvata kaikkien turvakodin asiakkaiden ja henkilökunnan terveyden ja hyvinvoinnin. Kerrothan meille mahdollisesta tartunnastasi tai altistumisesta tartunnalle.

Voit tulla turvakotiin mihin vuorokauden aikaan tahansa. Voit myös ottaa yhteyttä turvakodin päivystävään puhelimeen 050 575 0541 ja keskustella väkivaltatyön ammattilaisen kanssa tilanteestasi ja mahdollisesta saapumisesta turvakodille.

Jaettu taakka on aina kevyempi kantaa -ota siis rohkeasti meihin yhteyttä ja mietitään yhdessä, mikä on juuri Sinun kanssasi paras tapa yhteydenpitoon poikkeusolot huomioiden.

Lisätietoja voi kysyä:
Sari Tumelius