Sukupuolestamme riippuen meitä kohdellaan keskimäärin hieman eri lailla koko elämämme ajan. Tämä voi aiheuttaa haasteita meille miehille. Alle on listattu erilaisia myyttejä, sanontoja ja väittämiä, jotka eivät välttämättä olekaan kovin hyödyllisiä. Kurkkaappa jos ne tuntuvat tutuilta!

Väärin- tutkimusten mukaan poikavauvat ovat tarvitsevampia ja itkuisempia ja tarvitsisivat jopa enemmän huolenpitoa, syliä ja hoivaa kuin tyttövauvat.

Erilaiset roolileikit kuuluvat tietyn ikäkauden kokeiluihin, eivätkä liity mitenkään sukupuoli- tai seksuaali-identiteettiin. Mutta jos niihin suhtautuu kieltävästi tai rankaisten niin se synnyttää häpeää ja voi vahingoittaa terveen  identiteetin syntyä

Pojat pelaavat ja rymyävät keskimäärin enemmän, mutta kaikille pojillekaan se ei ole ykkösjuttu. Kun poikien rymyämiseen ja kiusoitteluunkin suhtaudutaan sallivammin, se voi kätkeä myös kiusaamista ja väkivaltaa. Vaikka siis pelaaminen ja rymyäminen ovat hyviä asioita, myös poikien suhteen tulee olla tarkkana, että pelisäännöt ovat kaikille selvät. Tytöt taas leikkivät enemmän sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuvia leikkejä, joissa hoivataan ja keskustellaan. Tämä voi viedä tyttöjä tunneälyssä etumatkalle.

Äijäilyllä on varmasti paikkansa, mutta toivottavasti se ei ole kaikki mitä miehenä haluat olla. Miehekkäintä on vastuu! Vastuu itsestä ja läheisistä. Muista myös hellyys , lämpö ja hoiva!

Hiukset ja viisaus ei asu samassa päässä- Tämähän ei tietenkään ole totta, mutta jos elämän erilaiset haasteet ja hankaluudet on onnistunut selättämään niin vanhuus ja viisaus saattavat asua samassa päässä. Tärkeää on, että aiemmat haasteet elämässä on saanut käännettyä voimavaroiksi, eikä ole katkeroitunut. Don’t go to the dark side!