Tutkimuksista tiedetään, että miesten hyvinvointiosaamisessa on parantamisen varaa. Jos sinusta tuntuu, että jotain tulisi tehdä, voit tarkastella vaikka näitä alla olevia kysymyksiä.

Minä ja muut

Oma hyvinvointi vaatii useasti yhteistyökykyä toisten kanssa. Joudutko usein ristiriitatilanteisiin, tai jääkö sinua mietityttämään oma tai toisen käytös tilanteessa? Hyvien ihmissuhteiden ylläpitäminen vaatii sosiaalisia taitoja, joita voi harjoitella. Se, että on kova puhumaan ja viihtyy ihmisten seurassa, ei ole sama asia kuin sosiaaliset taidot. Lisätietoa täältä

Arki

Tyydyttävä arki on yksi hyvinvoinnin perusta. Kuinka hyvin sinä osaat rytmittää arkeasi levon, ravinnon ja työn suhteen?

Keho ja mieli

Kehomme ja mielemme ovat kuin liikennevalot, jotka varoittavat meitä eriasteisesti erilaisista kuormittavista tekijöistä. Tunnistatko millaisia tunteita sinussa herää? osaatko sanoittaa niitä? Tiesitkö, että erilaisia tunteita on nimetty yli sata! Suomimiehen 100 + 4 tunnetta: http://www.edu.fi/tunteesta_tunteeseen/104_tunnetta

Liikunta

Liikutko tarpeeksi? minkälaisia mahdollisuuksia sinulla on liikkumiseen? Liikkumisen tarve on eri ikäisillä erilaista, eli oma liikuntamuoto ja määrä kannattaa sovittaa myös ikään. Tietoa liikunnan vaikutuksista eri ikäkausina löydät täältä

Itsestä huolehtiminen

Sen oppiminen, miten hoidat ja huolehdit itsestäsi, alkaa jo pienenä. Miten annat itsesi parantua erilaisista taudeista tai vaivoista? Miten hoidat niitä?

Minä ja ympäristö (myös digi)

Miten oma elinympäristösi vaikuttaa sinuun? Entä digitaalinen ympäristö jossa toimit? https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/hyvinvointi/ymp%C3%A4rist%C3%B6-vaikuttaa-mieleen

MUISTA!

Isänä lapsesi ottavat sinusta mallia ja oppivat hyvinvointikäyttäytymistä sinulta.

Joskus asiat kuitenkin menevät niin solmuun, että selviytyminen voi olla yksin hankalaa. Kurkkaa siinä tapauksessa ”Kun elämässä on vaikeuksia” sivullemme!