Lentoliput ja muut matkakulut, asianajajan palkkiot, oikeudenkäyntikulut, tulkin apu, kaukopuhelut, palkattomat vapaapäivät töistä – tässä muutamia esimerkkejä kuluista, joita lapsikaappaustilanteessa tulee usein vastaan. Kaapatun lapsen etsiminen ja palauttaminen kotimaahansa on usein kallista ja kuluja syntyy monesta asiasta. Tätä varten loimme kampanjan, jolla keräämme varoja kaapattujen lasten tukirahastolle. Tukirahasto auttaa vanhempia, jotka tarvitsevat taloudellista tukea lapsensa palauttamiseen sekä kansainvälisen huoltokiistan kuluihin.

Kampanjan videossa kuvitteellinen Jari-isä käy läpi kaappaustilanteen ja palauttamisprosessin eri vaiheita aina katoamishetkestä siihen saakka, kun vanhemmat käyvät oikeutta lapsen asumisesta. Kampanjalla haluamme tuoda esille näitä kenties yllättäviäkin kuluja sekä lisätä toivoa lapsen palauttamisesta.

Aiemmin tukirahastosta on myönnetty avustuksia muun muassa matkakuluihin, asiakirjojen kääntämiseen ja postittamiseen, tulkin palveluihin, lapsen tapaamiskustannuksiin valvotuissa tapaamisissa sekä oikeusapukuluihin. Moni perhe on saanut palautettua yhteyden lapsen ja vanhemman välille tukirahaston avulla.

Lahjoita helposti tai jaa viestiä eteenpäin

Tukirahastoon lahjoittaminen on nyt entistä helpompaa MobilePay-sovelluksen avulla. Myös suoraan tilille lahjoittaminen on edelleen mahdollista. Tarkemmat ohjeet ja tiedot löydät tukirahaston omalta sivulta.

Voit auttaa myös jakamalla kampanjan videota eteenpäin ja kertomalla tukirahastosta tuttavillesi. Katso video YouTubessa.

Pienelläkin summalla voi olla suuri merkitys lapselle ja vanhemmalle. Kiitos tuestasi.

Kuvitus: Anniina Heikinheimo