25.5.2021 9:30-15:30 Verkossa, Verkossa

Lapsiperheitä kohtaaville ammattilaisille suunnatussa webinaarissa kuulet monenlaisia näkökulmia lapsikaappauksiin ja niiden ennaltaehkäisyyn. Webinaari tarjoaa myös paikallista näkökulmaa Varsinais-Suomen seudulta. Lähdemme liikkeelle vanhemmuuden kysymyksistä monikulttuurisissa eroperheissä, etenemme riskien arviointiin ja lopulta eri ammattilaisten rooleihin lapsikaappausten ennaltaehkäisyssä ja ratkaisussa.

Alustava ohjelma:

9.30 Mistä puhutaan, kun puhutaan lapsikaappauksesta? Tarja Räisänen, toiminnanjohtaja, Kaapatut Lapset ry
9.40–10 Kokemuspuheenvuoro. Nora Dadi, kokemusasiantuntija
10–11 Maa, kieli ja kulttuuri erilaisia – vanhemmuus erosta huolimatta jatkuu. Anita Novitsky, monikulttuurisuuden asiantuntija, Väestöliitto
11–11.30 Asiakastyö ja riskiarviointi Turvassa-hankkeessa. Ulla Mikkola, Turun ensi- ja turvakoti ry/Turvassa-hanke
11.30 Lounas
12.30–13.30 Viranomaisten puheenvuorot: rajavartiolaitoksen, sosiaalipäivystyksen ja perheoikeudellisten palveluiden rooli lapsikaappausten ennaltaehkäisyssä Varsinais-Suomessa
13.30–13.40 Venyttelytauko
13.40–14.10 Lapsikaappausuhka huoltomuodosta päätettäessä. Lotta Kroneld-Virtanen, asianajaja, Asianajotoimisto Plathin & Kroneld Oy
14.10–14.30 Kaapatut Lapset ry:n loppusanat
14.30–15 Mahdollisuus verkostoitua ja keskustella Kaapatut Lapset ry:n työntekijöiden kanssa päivän sisällöstä

Webinaari järjestetään kansainvälisenä kadonneiden lasten päivänä tiistaina 25.5. klo 9:30-15:30. Ilmoittautuneille lähetetään linkki tapahtumaan. Tapahtuma on maksuton. Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautuminen sulkeutunut. Voit tiedustella viime hetken osallistumista toimisto@kaapatutlapset.fi

Ilmoittautuminen on nyt käynnistynyt! Ilmoittaudu mukaan täyttämällä lomake.

Lisätietoja: toimisto@kaapatutlapset.fi tai 045 8553055.

Webinaarin Facebook-tapahtuma.

Kuva: www.pexels.com