18.–20.6.2021

Ilmoittaudu tekstin alapuolella olevalla lomakkeella!

Nuorten viikonlopussa vietetään aikaa yhdessä, pohditaan omia tuntemuksia ja tietenkin tutustutaan toisiin! Tapahtuma järjestetään Etelä-Suomessa. Tarkempi sijainti ilmoitetaan osallistujille.

Viikonloppu on suunnattu 13–17-vuotiaille nuorille. Nuorten vanhemmat ovat myös tervetulleita mukaan, ja olemme suunnitelleet ohjelmaa nuorille ja vanhemmille sekä yhdessä että erikseen.

Nuorten viikonlopun ohjelma keskittyy nuorten kokemuksiin vanhempien erotessa. Nuoret saavat tukea toisistaan, keskustelevat ja tuottavat sisältöä sekä materiaaleja avuksi muille eroa käsitteleville nuorille. Aikaa jää tietysti myös vapaaseen oleiluun. Viikonlopun aikana on mahdollisuus myös suunnitella tulevaa toimintaa nuorille ja ideoiden kehittämistä voidaan jatkaa viikonlopun jälkeen. Suunniteltuun toimintaan on mahdollisista hakea Mahis-rahoitusta tulevana syksynä (maks. 1000€/ryhmä).

Vanhemmille on suunniteltu vertaistukea ohjattuna ja vapaasti seurustelen. Miltä tuntuu, kun saa kuulla olevansa kamala vanhempi? Yhden vanhemman perheiden liiton VeNyvä -hankkeen työntekijä, johtaa aikuiset pohtimaan omaa vanhemmuuttaan.

Leirin lopuksi kokkaillaan yhdessä vielä eväät kotimatkalle.

Alustavan aikataulun mukaan tapahtuma kestää perjantaista 18.6. noin klo 18 alkaen sunnuntaihin 20.6. klo 16 asti.

Emme järjestä viikonlopun aikana lastenhoitoa, joten toivomme, että nuorimmat lapset jäisivät kotiin. Nuoret voivat tulla paikalle ilman vanhempia tai vanhempaa.

Huomioithan, että tapahtumien toteutuminen riippuu kesän koronavirustilanteesta. Seuraamme tilannetta sekä viranomaisten suosituksia ja tiedotamme mahdollisista muutoksista.

Kysymykset ja muut tiedustelut voi lähettää osoitteeseen toimisto@kaapatutlapset.fi

Kuva: Noorulabdeen Ahmad / Unsplash