30.–30.10.2021 12 - 17 Helsinki, Tarkka paikka kerrotaan osallistujille

Voimalauantaissa käsitellään erilaisia teemoja voimavaralähtöisesti. Päivä alkaa yhteisellä ruokailulla, minkä jälkeen lapsilla on omaa ohjelmaa hoitajien kanssa, ja vanhemmat pääsevät pohtimaan ja keskustelemaan päivän aiheesta.

Syksyn 2021 voimalauantain teemana on uusperheen voimavarat, kun perheessä on monikulttuurisuutta. Uusperheessä monikulttuurisuus voi ilmetä monella tavalla – uusperheen puolisot voi olla eri maista ja kulttuureista, ja/tai aiempi liitto ja näin myös lasten tausta voi olla monikulttuurinen. Monikulttuurisilla uusperheillä on omia erityiskysymyksiään, joita tässä päivässä pohdimme perheen verkostojen ja parisuhteen näkökulmista. Myös lapsikaappausuhka, kansainvälinen huoltokiista tai lapsikaappaus voivat koskettaa uusperhettä.

Aiheen pariin meidät johdattaa Eija Saarikivi, uusperheneuvoja ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Suomen Uusperheiden liitosta.

Uusperheen puolisot ovat tervetulleita osallistumaan ohjelmaan yhdessä. Tapahtumassa on lastenhoito.

Lisätietoja: toimisto@kaapatutlapset.fi

Ilmoittaudu mukaan alla olevalla lomakkeella:

Ilmoittautuminen päättynyt