Perhe- ja lähisuhdeväkivaltatyön kriisityöntekijät  palvelevat Kanta-Hämeen asukkaita

Pari- ja lähisuhdeväkivallan kriisityöntekijät tarjoavat tukea perhe- ja lähisuhdeväkivallan aiheuttaman tilanteen ratkaisemiseen ja kriisistä selviytymiseen. Väkivaltatyön avopalveluista voi saada apua esimerkiksi turvakotijakson jälkeen. Avopalveluihin voi tulla käsittelemään lähisuhteisiin liittyviä väkivaltakysymyksiä myös silloin, kun ei halua, tarvitse tai voi mennä turvakotiin.

Apua väkivaltaan-chat

ark 12-18, la 14-17
Lasten ja nuorten chat ark  15-17

Perhe-ja lähisuhdeväkivallan avotyö on tarkoitettu perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa kokeneille, väkivaltaa käyttäneille tai sen käyttöä pelkääville ja sille altistuneille tai kokeneille lapsille. Palveluihin ovat tervetulleita kaikki sukupuoleen katsomatta.

Perhe- ja lähisuhdeväkivallan avotyö on ajanvaraukseen perustuvaa väkivaltatyön ammattilaisen yksilötyötä asiakkaan kanssa, ohjattuja vertaisryhmiä (aikuisille, lapsille, väkivallan kokijoille tai tekijöille) tai parityötä ja vahnhemmuustyötä. Ensisijaista on väkivallan loppuminen sekä väkivaltaa kokeneen ja sen todistajina olleiden lasten turvallisuus.

Perhe- ja lähisuhdeväkivaltatyön avopalvelut ovat asiakkaalle maksuttomia. Ensi- ja turvakotien liiton väkivaltatyön avopalveluiden toimintaa ohjaavat Väkivaltatyön laatukriteerit.

Kaikissa väkivaltatyön avopalveluita tarjoavissa Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistyksissä ympäri Suomen on sitouduttu yksilötyössä asiakkaille annettavaan yhteiseen palvelulupaukseenOsaamme auttaa väkivallan kaikkia osapuolia. Lupaamme turvallisen, maksuttoman ja nopeasti käynnistyvän palvelun, jonne voit tulla nimettömästi.

Väkivaltatyön avopalvelut

Sibeliuksenkatu 5A, 13100 HÄMEENLINNA