Pysäkki auttaa kaikkia lähisuhteissaan väkivaltaa kokeneita irtautumaan väkivallasta ja selviytymään siitä. Autamme väkivallan kaikkia osapuolia: lapsia, väkivaltaa kokeneita ja väkivaltaa käyttäneitä sukupuolesta riippumatta.

Työskentelymme tavoitteena on perhe- ja lähisuhdeväkivallan katkaiseminen sekä turvallisen arjen vahvistaminen yhdessä asiakkaiden ja heidän verkostonsa kanssa. Toimimme väkivaltaa ja sen uhkaa kokeneiden, sille altistuneiden sekä väkivaltaa käyttäneiden auttamiseksi. Ensisijaista on lapsen ja väkivallan kokijan turvallisuuden lisääminen sekä väkivallan tekijän auttaminen ja väkivallan loppuminen.

Työskentelyn aikana tapaamiset voivat olla yksilötapaamisia, paritapaamisia tai perhetapaamisia. Teemme työtä yhdessä asiakkaiden kanssa niin, että jokaisen mielipiteet ja kokemukset tulevat kuulluksi ja huomioiduksi. Tarjoamme apua kaikille, joiden hyvinvointia väkivalta uhkaa.

Pysäkille voi tulla ilman lähetettä ja palvelu on asiakkaille maksutonta.

Yhteystiedot:

KOTKA: Metsontie 39 B, 48220 KOTKA
KOUVOLA: Oikokatu 2 B 3.krs., 45100 KOUVOLA

Silja Sinisalo
va. vastaava väkivaltatyöntekijä
(Vastaava väkivaltatyöntekijä Olli Mikkonen on toimivapaalla vuoden 2024 syyskuun loppuun asti.)

Satu Ahlqvist-Rakkolainen
väkivaltatyöntekijä

Miska Kantinkoski
väkivaltatyöntekijä

Voit ottaa yhteyttä mihin tahansa yllä olevaan numeroon avun saamiseksi.

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi[a]kletu.fi.

Väkivaltatyön avopalvelut Ensi- ja turvakotien liitossa: