Kysy lisää toiminnasta:
Mieskaveritoiminta 4-2019

Ohjeita mieskavereille
Ohjeita äidille

Mieskaveritoiminta® on vapaaehtoistoimintaa, jossa aikuiset miehet ovat kavereina yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille, joilla ei ole yhteyttä omaan isään tai muihin miehiin. Toiminnan tavoitteena on mahdollistaa lapselle turvallinen tapa tutustua aikuisen miehen arkeen ja elämään. Kavereina toimivat miehet ovat miehiä, jotka ovat motivoituneita viettämään aikaansa lasten ja nuorten kanssa sekä tukemaan heidän kasvuaan ja kehitystä.

Tavoitteena on, että toiminnassa mukana olevat lapset saavat elämäänsä uutta sisältöä ja näkökulmaa – samoin ne miehet, jotka tarjoavat vapaaehtoisesti pikkukavereilleen aikaansa ja tarmoansa.

Mieskaveritoiminta on alkanut pääkaupunkiseudulla v. 1992 Pienperheyhdistys ry:n kehittämänä toimintana. Vuonna 2011 Pienperheyhdistys käynnisti Pikkukaveria ei jätetä -projektin, jonka aikana Mieskaverit® -toimintamallia on suunnattu Tampereen, Turun ja Kuopion seudulle. V. 2016 toiminta alkoi Vaasassa ja Lahdessa.

Mieskaveritoimintaan pääsee mukaan osallistumalla kurssille (kesto n. 12 – 15 h).

Ks. mieskaverin haastattelu ”Huomenta Suomi” -lähetyksessä  https://www.mtv.fi/video/prog879946