Valoa perheisiin vapaaehtoistoiminnalla

Säröperheille tueksi on lapsiperheille suunnattua vapaaehtoistoimintaa, jota ylläpidetään yhteistyössä Dilan kanssa. Toiminnan tavoitteena on tarjota ennaltaehkäisevää tukea pikkulapsiperheisiin, joissa on alle 3-vuotiaita lapsia. Vapaaehtoinen ja perhe solmivat vuoden mittaisen suhteen, jonka aikana tapaamisia on noin kaksi kertaa kuukaudessa.

Vapaaehtoista tarvitaan perheissä:

• Vanhemmuuden tukijaksi
    • Arjen avuksi
    • Kuuntelijaksi ja keskustelijaksi
    • Leikkikaveriksi, sadun lukijaksi, ulkoiluseuraksi
    • ILON TUOJAKSI

Vapaaehtoiset ovat tavallisia tehtävään valmennettuja aikuisia, joilla halu olla osana lapsiperheiden arkea. Perheet ohjautuvat mukaan toimintaan pääsääntöisesti lastenneuvoloiden ja muiden perhepalveluiden kautta.

1+1 mentoritoiminnalla tukea 13-24-vuotiaille lahtelaisille nuorille:
Mentori on vapaaehtoinen tehtävään perehdytetty aikuinen, joka tapaa nuorta yhden vuoden ajan. Nuori ja mentori sopivat yhdessä kuinka usein ja missä tapaavat. Useimmiten tapaamisia on pari kertaa kuukaudessa. Nuori voi tarvita mentoria mm.
  • kuuntelijaksi, tukijaksi ja rinnalla kulkijaksi
  • harrastuskaveriksi ja kaupunkiin tutustuttajaksi
  • asiointi- ja koulunkäyntiavuksi
Tärkeintä on viettää mukavaa aikaa yhdessä! Mentoritoiminta on luottamuksellista, avointa ja suvaitsevaa.

Ota yhteyttä niin kerromme lisää.

YHTEYSTIEDOT

Ahvenistonkatu 2 as 403