KUN VAUVA- JA PIKKULAPSIPERHEESSÄ TARVITAAN TUKEA, APUA TAI OHJAUSTA

PIDÄ KIINNI®-Avopalveluyksikkö Jannika

Avopalvelu päihteitä käyttäville tai käyttäneille odottaville äideille ja vanhemmille, joilla on alle 3-vuotiaita lapsia. Yhdistää päihdekuntoutuksen ja varhaisen vuorovaikutuksen sekä vanhemmuuden tukemisen kokonaisuudeksi, joka tukee päihteettömyyttä, vanhemman ja vauvan varhaista vuorovaikutusta  ja lapsiperheen arjessa tarvittavien taitojen harjoittelua.

BABY BLUES

Raskausaikana tukea ja neuvontaa äidille ja perheelle. Vauvan syntymän jälkeen apua vauvaperheille, joissa vanhemmat ovat uupuneita tai masentuneita.

Doula-synnytystukihenkilötoimintaa äideille ja vanhemmille.

Tukea vanhemmille vauvan kolmen vuorokauden unirytmitysjaksolla Perhetuvalla.

PÄIVÄRYHMÄ PEUKALOINEN

Ensi- ja turvakotien liitossa kehitetty valtakunnallinen varhaisen vuorovaikutuksen kuntouttava toiminta, joka on suunnattu 0-2 v. vauvaperheille. Työskentelyjakson aikana perheelle tarjotaan ammatillista apua ja ryhmämuotoista vertaistukea vanhemmuuteen.

PERHETUPA

Kohtaamisen ja yhdessä olemisen paikka kaikille vauva- ja pikkulapsiperheille. Avoin päivätoiminta mahdollistaa vertaistuen ja yhteisöllisyyden toteutumisen. Perhetupa tarjoaa myös lastenhoitoa ja tilat omatoimisille ryhmille.