Päiväryhmä Peukaloisen toiminta on suunnattu perheille, joissa on 0 – 2 -vuotias lapsi tai vauvaa odotetaan pian saapuvaksi. Peukaloiseen hakeutumisen syynä voi olla esim. yksinäisyys, väsymyskierre tai masennus. Arjen kuormittavuus tai vauvan uni- ja syömispulmat ovat riittävä syy olla meihin yhteydessä.

Toiminnan tarkoituksena on voimavarojen löytäminen arjessa selviytymiseen sekä äidin ja lapsen välisen vuorovaikutuksen tukeminen siten, että äiti ja lapsi löytävät ilon toisistaan.

Miten Peukaloinen toimii?

Hyvä arki on sekä vauvan että koko perheen hyvinvoinnin perusta. Peukaloisen päiväryhmässä eletään yhdessä arkea, joka tukee vauvaperheen vuorokausirytmiä ja auttaa vahvistamaan omia voimavaroja.

Päiväryhmä on neljän (max viiden) äidin- ja vauvaparin muodostama vertaisryhmä, joka kokoontuu yhteen kolme kertaa viikossa, aina viisi tuntia kerrallaan. Sama ryhmä kokoontuu puolen vuoden ajan.

Ryhmässä toimiminen tukee vanhemman ja vauvan varhaista vuorovaikutusta ja perheen välisten suhteiden muodostamista. Osallistujien omat toiveet ja tarpeet määrittelevät, mitä ryhmässä tehdään. Ryhmässä on mahdollista käsitellä omia vaikeuksia, vahvistaa voimavaroja sekä muodostaa omaa perhearkea tukevia toimintatapoja.

Viikoittaisen ryhmätoiminnan lisäksi Peukaloisessa toteutetaan perhe- ja yksilötapaamisia sekä intensiiviviikko yhdessä vertaisryhmän kanssa.

Kiinnostuitko? Ota yhteys!
Peukaloiseen voi ottaa yhteyttä ympäri vuoden. Kerromme sinulle mielellämme lisää toiminnastamme. Vertaisryhmät alkavat kaksi kertaa vuodessa.

Palvelu on asiakkaalle maksutonta.

YHTEYSTIEDOT
ja 050 361 4461