Paikka avoinna Mieskaveritoiminnassa

MIESKAVERITOIMINNAN OHJAAJA

Haemme Mieskaveritoiminnan ohjaajaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen edellisen työntekijän siirryttyä kuntayhtymään kehittämistehtäviin.

Mieskaveritoiminta® on vapaaehtoistoimintaa, jossa aikuiset miehet toimivat kavereina yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille, joilla ei ole yhteyttä omaan isäänsä tai muihin läheisiin miehiin. Mieskaveritoimintaa on Suomessa seitsemällä alueella. Mieskaveritoiminnan valtakunnallisesta koordinaatiosta vastaa Pienperheyhdistys ry. (www.mieskaverit.fi).

Ohjaajan tehtäviin kuuluu mieskavereiden rekrytoiminen ja kouluttaminen sekä toiminnan ohjaus. Tehtäviin kuuluu pikkukavereiden perheiden tavoittaminen, äitien perehdyttäminen toimintaan sekä lapsen ja mieskaverin tapaamisten käynnistäminen. Mieskaveritoiminnan ohjaaja järjestää miesten ja lasten yhteisiä retkiä ja tapahtumia säännöllisesti. Lisäksi Mieskaveritoiminnan ohjaajan työnkuvaan kuuluu yhdistyksen muun vapaaehtoistoiminnan koordinointi. Mieskaveritoiminta sijoittuu yhdistyksessämme osaksi Ero lapsiperheessä -työn kokonaisuutta.

Kelpoisuusvaatimuksena edellytämme soveltuvaa AMK-tasoista koulutusta. Työ edellyttää itsenäistä työotetta ja organisointikykyä. Arvostamme hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja, kokemusta ryhmien ohjaamisesta, kokemusta vapaaehtoistyöstä sekä järjestötyön tuntemusta.

Tarjoamme monipuolisen ja haasteellisen työn, mukavan ja joustavan työyhteisön sekä mahdollisuuden kehittää ja kehittyä valtakunnallisen työmuodon puitteissa.

Palkkaus ja työaika määrittyvät yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen mukaisesti. Tehtävään valittavan on esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä 405/2002 mukainen rikosrekisteriote. Noudatamme 6 kk:n koeaikaa.

Yhdistyksen työntekijöillä on käytössään kattava työterveyshuolto, mahdollisuus työnohjaukseen sekä työhyvinvointia edesauttavat kulttuuri/liikuntasetelit.

Lisätietoja saat halutessasi Ero lapsiperheessä tiimin lähiesimieheltä: Anne Meritie, anne.meritie@letk.fi tai p. 044 750 4555

Työpaikan osoite: Launeenkatu 8, 15100 Lahti
Palkkaus: G24E Yksityinen sosiaalipalvelualan TES
Työkokemus: 1-5 v.