-HYVINVOINTIA PERHEILLE

Onko perheesi arjen pyöritys tuntunut viime aikoina haastavalta ja raskaalta? Veikö koronakevät kaikki voimasi tai toiko se mukanaan esimerkiksi taloudellisia tai päihteisiin liittyviä ongelmia, jotka aiheuttavat vaikeuksia perheessä? Jos omat neuvot ja voimavarat eivät riitä tilanteen selvittämiseen, asioita ei kannata jäädä yksin murehtimaan. Saat tukea perhettäsi koskettavaan tilanteeseen ohjatussa vertaisryhmätoiminnassa.

VERTAISRYHMÄTOIMINTA

Ohjatussa vertaistukiryhmässä pohdimme yhdessä perheen arkea haittaavia ongelmia ja etsimme niihin ratkaisumalleja. Keskitymme löytämään jokaisen vanhemman omia vahvuuksia ja voimavaroja arjen toimivuutta parantamaan. Perhe-elämään vaikuttavien  haitallisten toimintamallien tunnistaminen ja vähentäminen lisäävät vanhempien ja koko perheen turvallisuuden tunnetta ja hyvinvointia. Muilta vanhemmilta ryhmässä saatava vertaistuki on tärkeää ja arvokasta. Vertaisryhmässä on mahdollisuus kokemusten, tiedon ja tuen vaihtoon ja jakamiseen. Ryhmä kokoontuu verkkovälitteisesti Teams-sovelluksella kahdeksan kertaa. Palvelu saatavilla yhdenvertaisesti koko Lapin maakunnan alueella. Ohjeet Teams:n käyttöön löydät täältä.

Katso lisätietoa Ryhmät -sivulta.

RYHMIEN AIKATAULUT

Syksyn 2020 ensimmäiset ryhmät:

• Ryhmä 1.  tiistaisin 8.9. – 27.10.2020,  klo 9 – 11.30
  • Ryhmä 2.  keskiviikkoisin 9.9. – 28.10-2020,  klo 13 – 15.30
  • Ryhmä 3. maanantaisin 14.9. – 2.11.2020, klo 17.30 – 20.00

(Ryhmiä perustetaan kysynnän mukaan)

LISÄTIEDOT JA ILMOITTAUTUMINEN:

Muutos on aina mahdollista! Älä jää yksin!

Aktiivinen osallisuus arjessa -hanke on Lapin ensi- ja turvakoti ry:n toteuttamaa ja ESR:n rahoittamaa toimintaa lappilaisten lapsiperheiden hyvinvoinnin ja osallisuuden lisäämiseksi.