Syksyn ryhmächattien aikataulut julkaistaan elokuun 2018 aikana.

Ryhmächat löytyy tämän sivun alareunasta aiheiden alta (Sivun oikeassa alareunassa  on kahdenkeskinen chat-ikkuna)

Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen-ryhmächat tarjoaa mahdollisuuden keskustella ryhmässä eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvistä asioista.

Ryhmächatit muodostavat neljän kerran kokonaisuuden ja jokaisella kerralla on oma teema. Teemat liittyvät yhteistyövanhemmuuteen ja lapsen huomioimiseen erotilanteessa ja eron jälkeisen arjen rakentamisessa.

Ryhmächatissä saat vertaistukea ja arjen selviytymisvinkkejä samassa elämäntilanteessa olevilta. Voit myös kysyä chatissa mukana olevilta ammattilaisilta sinua mietityttävistä asioista. Tukea eron jälkeiseen vanhemmuuteen- ryhmächattiin ei tarvitse erikseen rekisteröityä tai ilmoittautua. Vertaiskeskustelu tapahtuu nimimerkillä.

Voit osallistua kiinnostuksesi mukaan joko yhteen tai kaikkiin ryhmächatteihin.

Ohjeet osallistumiseen:

Chatin ollessa käynnissä pääset mukaan keskusteluun kirjoittamalla viestin oheisen chat-ikkunan alla olevaan kenttään ja painamalla ”enter”. Tämän jälkeen järjestelmä pyytää sinua ilmoittamaan nimimerkin, jolla haluat keskustelussa esiintyä. Voit osallistua ja poistua chatistä missä vaiheessa haluat.

Ryhmächattien aiheet ovat:

• Eron tuomat muutokset aikuisen ja lapsen elämässä sekä yhteistyövanhemmuus
  • Vanhemmuus, lapsen arki, tuneet ja tarpeet vanhempien erotessa
  • Vuorovaikutustavat; ongelmista kohti ratkaisuja
  • Uudet suhteet ja vanhemmuus