29.9.2020 17.30 - 18.30 Angry Birds - puisto, Valtakatu 4

Lapin ensi- ja turvakodin vapaaehtoisdoulat järjestävät kolme ulkoilmatapahtumaa, joissa kaikki vauvan odotuksesta ja synnytyksestä kiinnostuneet äidit ja isät voivat tulla tapaamaan vapaaehtoisdoulia ja keskustelemaan heidän kanssaan mielessä olevista, vauvan syntymään, liittyvistä asioista. Tapahtumat ovat maksuttomia, eikä ilmoittautumista tarvita. Tapahtumiin voi osallistua kerran tai vaikka halutessaan kaikkiin kolmeen. Jokaisella kerralla mukana on 3-4 vapaaehtoisdoulaa.

Illat ovat 31.8.2020, 17.9.2020 ja 29.9.2020 kello 17.30-18.30.

Vapaaehtoinen doula on tukihenkilö, joka tukee odottavaa äitiä ja perhettä lapsen odotuksessa ja synnytyksessä. Tapahtumassa vapaaehtoisdoulat voivat auttaa vanhempia synnytykseen valmistautumisessa, kuunnella äidin toiveita ja ajatuksia sekä antaa tietoa lääkkeettömistä kivunlievitysmenetelmistä.

Jos tapahtumassa herää kiinnostus siitä, voisiko itselleen saada vapaaehtoisdoulan tukea henkilökohtaisissa tapaamisissa, on tapahtumassa mukana myös yhdistyksen vapaaehtoisdoulakoordinaattori. Vapaaehtoista doulaa voi pyytää erityisesti silloin, kun perheellä on erityisen tuen tarvetta. Erityisen tuen tarve voi olla hyvin yksilöllinen, se voi olla taloudellinen, sosiaalinen, terveydellinen tai jokin muu asia odottajan tai perheen tilanteessa. Tapahtuman jälkeen vapaaehtoisdoulakoordinaattori ottaa yhteyttä vapaaehtoisdoulaa toivoviin perheisiin.

Lisätietoja tapahtumista ja vapaaehtoisdoulatoiminnasta saa Vauva- ja pikkulapsiperheiden avopalvelusta /Lapin ensi-ja turvakoti ry p.0400 814 946/040 124 5772 tai avopalvelu@lapinensijaturvakoti.fi