17.2.2020 16:30-18:00 Varkauden Perheentalo

Oivalluksia arkeen-illassa 17.2. klo 16:30-18:00 teemana on lasten ja nuorten mielenterveyden asiat.

Millaisia ilmiöitä tänä päivänä esim. koulussa nousee, jotka vaikuttavat lasten mielenterveyteen? Koulun tukitoimet lasten ja nuorten mielenterveyden edistämiseksi? Näihin kysymyksiin vastauksia yhdessä pohtimassa Waltterin koulun psyykkari Sirpa Rantala.

Kodin ja vanhempien näkökulmasta taas pohdimme mm.  Millaisiin asioihin kotona on hyvä kiinnittää huomiota? Milloin syytä huolestua? Kuinka ottaa puheeksi mielenterveyden asiat lapsen tai nuoren kanssa? Keskusteluja virittämässä ja kysymyksiin vastaamassa Niina Pietikäinen, vertaisryhmäohjaaja (psyykkisesti oireilevien lasten ja nuorten vanhemmat ja läheiset).

Oivalluksia lapsiperheen arkeen -tilaisuudet pureutuvat nimensä mukaisesti lapsiperheiden arkeen liittyviin ajankohtaisiin asioihin ja ilmiöihin. Tilaisuudet järjestetään kerran kuukaudessa maanantaisin klo 16:30-18:00. Tietoa tuomassa ja keskusteluja alustamassa on eri asiantuntijoita. Tilaisuudet ovat avoimia ja maksuttomia kaikille. Oivalluksia lapseperheen arkeen- tilaisuudet on tarkoitettu aikuisille, eikä lastenhoitoa ole järjestetty.