Vanhemman neuvo ® -ryhmä on ammatillisesti ohjattu vertaistukiryhmä eronneille ja eropäätöksen tehneille vanhemmille. Ryhmän työskentelyssä keskitytään oman ja yhteisen vanhemmuuden jatkumiseen eron jälkeen. Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa, ja siihen mahtuu kuudesta kahdeksaan vanhempaa. Puolisot tai entiset puolisot eivät voi osallistua samaan ryhmään. Ryhmä on maksuton.

Neuvokahvila on vapaamuotoinen ja maksuton kohtaamispaikka eronneille, alaikäisten lasten vanhemmille. Toiminnasta vastaavat vapaaehtoiset, jotka ovat itsekin eron läpikäyneitä vanhempia. Kahvilassa jutellaan eroamiseen sekä lapsiin ja vanhemmuuteen liittyvistä asioista. Kahvilassa jaetaan tietoa myös muista Oulun alueen eropalveluista ja alkavista ryhmistä.

Lastenryhmiä toteutetaan Vanhemman neuvo®-ryhmän rinnalla niille lapsille, joiden vanhempi osallistuu ryhmään. Lastenryhmän teemat ja menetelmät suunnitellaan sen mukaan, minkä ikäisiä lapsia kyseiseen ryhmään osallistuu.

Lisätietoja ryhmistä: sirpa.huotari@oetk.fi (p. 040-1591170)