Kotouttamistoimintamme käynnistyi vuoden 2015 marras-joulukuussa, jolloin avasimme yksiköt ilman huoltajaa yksin maahan tulleille turvapaikanhakijoille. Toimintamme jatkui syksyyn 2016 saakka, kunnes vastaanottoyksiköt lakkautettiin Maahanmuuttoviraston päätöksellä.

Halusimme kuitenkin jatkaa kotouttamistoimintaa alaikäisten jo oleskeluluvan saaneiden nuorten parissa hyödyntäen saamaamme kokemusta vastaanottoyksikköjen kautta. Avasimme Oulusta kuntapaikan saaneille alaikäisille kotouttamispalvelut lokakuussa 2016. Kotouttamispalvelut käsittivät tällöin tukiasumisyksikön 17-21-vuotiaille itsenäisemmille nuorille sekä perheryhmäkodin 15-17-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsivat enemmän tukea arjessaan. Vuoden 2018 lopussa tukiasumisyksikkö sulkeutui nuorten itsenäistymisen myötä.

Perheryhmäkotimme toiminta jatkuu edelleen. Yksikkömme on 7-paikkainen ja asiakaskuntamme koostuu yksin maahan tulleista 16-17-nuorista, jotka ovat saaneet kuntapaikan Oulusta. Perheryhmäkodilla tehtävämme on tukea nuorten kotoutumista arjen kautta ja rakentaa pohjaa itsenäiseen tulevaisuuteen. Vuosien saatossa yksikkömme on sijoittunut Oulun palveluiden läheisyyteen.

Perheryhmäkodin ohjaajat

Puh: 040 7118220