Mieskaverit®
Mieskaveritoiminta on Pienperheyhdistyksen kehittämää vapaaehtoistoimintaa, jossa aikuiset miehet ovat kavereina yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille, joilla ei ole yhteyttä omaan isäänsä tai muihin miehiin. Toiminnan tavoitteena on mahdollistaa lapselle turvallinen tapa tutustua aikuisen miehen arkeen ja elämään. Kavereina toimivat miehet ovat miehiä, jotka ovat motivoituneita viettämään aikaansa lasten ja nuorten kanssa sekä haluavat tukea lapsen kasvua ja kehitystä.

Kaveruudelle ei ole sääntöjä, vaan jokaisesta kaverisuhteesta muodostuu omanlaisensa. Kaverit tapaavat toisiaan arkisten puuhien, yhteisen harrastuksen tai minkä tahansa yhteisen ajanvieton merkeissä. Miehet ja lapset tapaavat toisiaan keskimäärin 2 – 4 kertaa kuukaudessa.

Mieskaverit ovat eri-ikäisiä, toimivat eri ammateissa ja harrastavat erilaisia asioita. Toimintaa on Uudellamaalla, Turussa, Oulussa, Kuopiossa, Vaasassa, Lahdessa ja Tampereella. Vapaaehtoisia mieskavereita on valtakunnallisessa mieskaveritoiminnassa yli 200.

Mieskaveritoiminta on antoisaa vapaaehtoistoimintaa, josta hyötyvät kaikki. Lapset saavat elämäänsä uutta sisältöä ja näkökulmaa – samoin ne miehet, jotka tarjoavat vapaaehtoisesti lapsikavereilleen aikaansa. Äidit saavat myös hetken omaa aikaa ja vertaiskontakteja.

Mieskaveriksi pääsee mieskaverikurssin kautta. Koulutus kestää noin 15 tuntia. Miesten rikostaustat tarkistetaan koulutuksen aikana oikeusrekisterikeskuksesta.
• Seuraava mieskaverikoulutus järjestetään syyskuussa 2017.  Kurssin tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoittautumisia syksyn kursseille otetaan jo vastaan.

Yksin lastaan kasvattavat äidit voivat hakea lapselleen mieskaveria ottamalla yhteyttä mieskaveriohjaajaan. Äideille kerrotaan toiminnasta joko henkilökohtaisesti tai äitien yhteisinfotilaisuuksissa. Kotikäynnit ovat myös mahdollisia.

Kysy lisää toiminnasta:

Raija Lohilahti, mieskaveritoiminnan ohjaaja
oulunmieskaverit(at)oetk.fi
Tapaamispaikan tilat, 1 krs.
Puusepänkatu 4
90130 Oulu

Mieskaveritoiminnasta lisää: https://www.mieskaverit.fi
Facebook: https://www.facebook.com/oulunmieskaverit/

Jokainen meistä kaipaa kaveria.