Vanhemmuus on samanarvoista huolimatta siitä, onko sinulla jokin vamma tai ei. Mamma Mia on vanhemmuusvalmennus perheille, jotka odottavat vauvaa. Ryhmä on suljettu, maksuton, vertaistuellinen ja toteutetaan 5 kertaa etäyhteyksin Teamsillä. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Kynnys Ry:n SAMAT- toiminnan ja Oulun ensi- ja turvakoti ry:n Vauvatalon yhteistyönä. Toiminnan rahoittaa STEA.

Mamma Mia on tarkoitettu odottaville vanhemmille, joista toisella tai molemmilla on liikkumisrajoite tai liikkumiseen vaikuttava sairaus. Olet tervetullut ryhmään riippumatta seksuaalisesta suuntautumisestasi tai sukupuolen kokemuksestasi. Toivomme että suomen kielen taitosi on riittävä, koska ryhmä toteutetaan suomen kielellä. Ryhmässä käydään läpi vanhemmaksi kasvamista, vauvan odotusta, synnytystä ja vauva-arkea, kun vamma tai sairaus tuo siihen omat erityispiirteensä ja -tarpeensa. Ryhmä päättyy mahdollisuuksien mukaan yhteiseen Oulussa tapahtuvaan vauva- ja perhepainotteiseen viikonloppuun 21.–23.5.2021.

Ryhmän teemat
– Ma 15.3. klo 12–15 Tullaan tutuiksi – ryhmä alkaa
– Ma 29.3. klo 12–15 Odotusaika ja synnytykseen valmistautuminen
– Ma 12.4. klo 12–15 Seksuaalisuus, parisuhde ja vanhemmuus.
– Ma 26.4. klo 12–15 Toimiva arki vauvan kanssa.
– Ma 10.5. klo 12–15 Synnytys ja vaihtoehtoiset synnytystavat.
– Pe-su 21.–23.5. Yhteinen ryhmän päätösviikonloppu Oulussa

Kuinka pääset mukaan:
Ryhmä on tarkoitettu Oulun, Kainuun ja Lapin alueen vauvaa odottaville. Ryhmän ohjaajina toimivat SAMAT-toiminnan ja Vauvatalon työntekijät. Mukana myös vierailevia ammattilaisia, esimerkiksi kätilö ja toimintaterapeutti.

Ryhmään haetaan sähköpostitse perjantaihin 26.2.2021 mennessä. Kirjoita lyhyt vapaamuotoinen hakemus, johon laitat puhelinnumerosi ja milloin sinut tavoittaa parhaiten. Otamme sinuun yhteyttä. Kuvaile hieman elämäntilannettasi, miksi juuri sinä ja mahdollinen kumppanisi voisitte hyötyä ryhmästä. Hakemukseen ei tarvitse laittaa tarkempia terveystietoja.

Kynnys ry:n SAMAT-toiminta:
Elisa Tomperi, Perhetyön koordinaattori:
040-940 1968, elisa.tomperi@samat.kynnys.fi
FB: SAMAT Instagram: samat_toiminta
FB: Vauvatalon ryhmät

logot: samat, kynnys ry, oulun ensi- ja turvakoti ry, stea