Vauvanpäivää vietetään valtakunnallisesti syyskuussa, tänä vuonna perjantaina 25.9. Vauvanpäivän viettoa ideoi alunperin VauvaSuomi ry. VauvaSuomi pyrkii edistämään yhteiskunnallista muutosta kohti vauvalähtöisiä asenteita ja perheiden voimaantumista. Toiminta suuntautuu perheille, neuvoloille, mediaan ja yritysmaailmalle.

Oulun ensi- ja turvakoti ry:n toiminnan ytimessä ovat haavoittuvassa asemassa olevien lasten ja perheiden auttaminen. Vauvat ovat monella tavalla läsnä Oulun ensi- ja turvakodin toiminnassa. 75 vuotta sitten, kun Oulun ensikoti perustettiin, oli tavoitteena auttaa äitejä ja heidän vauvojaan. Nykyään vauvapalvelut ovat laajat, ja tarjoavat ilmaisia palveluita, jonka keskiössä on vauvan ja hänen vanhempiensa hyvinvointi.

Vauvanpäivää vietetään aina syyskuun viimeinen perjantai, ja Oulun ensi- ja turvakodin toimesta vietämme ja juhlistamme vauvoja koko viikon 21.-25.9.2020. Tuolla viikolla tarkastelemme vauvan ja vanhemman välistä vuorovaikutusta vauvan aistien kautta. Ota haltuun somekanavamme Facebookissa ja Instagramissa!

Vauvojen lumosta nauttiminen kuuluu kaikille. Vietetään ihana viikko! Voit itsekin juhlistaa vauvoja Vauvanpäivän merkeissä tunnisteilla #vauvanpäivä #vauvanpaiva #vauvanpäivä2020.

PS: Vauvan päivälle eli perjantaille meillä on luvassa yllätys! Jos sinulla on kanttia heittäytyä ja haluat olla mukana juhlistamassa vauvojen ilosanomaa, katso ilmoitus aiheesta.