Vauvapysäkki-webinaari tarjoaa tietoa ja tukea vauvaa odottaville, vauvaperheille, heidän kanssaan työskenteleville sekä kaikille odotus ja vauva-ajan hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Päivän ohjelma on jaoteltu kolmeen teemaan. Voit seurata itseäsi koskettavat osuudet tai olla mukana koko päivän. Webinaariin on mahdollista palata uudelleen, vaikka joutuisit välillä poistumaan.

Aamupäivällä on ohjelmaa vauvan vanhemmille. Silloin puhutaan vauvan unesta, imetyksestä ja siitä, mitä on säätelytaidot ja mihin niitä tarvitaan. Pienetkin pääsevät mukaan webinaariin, kun aamupäivällä on vauvan ja vanhemman yhteinen muskari-hetki.

Keskipäivän ohjelmassa on mukana teemoja, jotka koskettavat kaikkia vanhempia, kun teemoina ovat parisuhteen muuttuminen perheen kasvaessa ja lapsiperheen talouteen liittyvät kysymykset sekä miten läsnäolotaidot ja vanhemmuuden resilienssi voi suojata stressiltä.

Iltapäivällä paneudutaan vauvan odotukseen. Aiheina on korona ja muut huolet odotusaikana, synnytykseen valmistautuminen ja siitä palautumista edistävä harjoittelu. Päivän päättää Leea Mattilan puheenvuoro vauvan ensimmäisistä päivistä. Juontajana toimii Veera Degerholm.

Webinaari on maksuton ja sitä voi seurata turvallisesti omalta laitteelta.

Linkin saat Ensi- ja turvakotien liiton sivuilta webinaaripäivänä tai ilmoittautumalla etukäteen. Ennakkoilmoittautuneille linkki toimitetaan sähköpostitse.

Lisätietoa, ohjelma ja ilmoittautuminen Ensi- ja turvakotien liiton sivuilla: Vauvapysäkki-webinaari.

Webinaarin järjestää Stressistä säätelyyn -hanke.

Lisätietoja vauvaperheen stressistä ja keinoja stressinhallinnan tueksi löydät jo nyt Vauvapysäkki-sivulta.

Oulun ensi- ja turvakodin Vauvatalon Stressistä säätelyyn -ryhmän ilmoittautuminen on auki 13.4. saakka!