Porin ensi- ja turvakotiyhdistyksessä autetaan myös erotilanteissa. Yhdistys järjestää kysynnän mukaan aikuisille Vanhemman neuvo -ryhmää sekä lapsille lasten erovertaisryhmää.

Ryhmätoiminnan lisäksi yhdistyksestämme on saatavilla yksilökäyntejä erokriisin käsittelemiseksi. Ota yhteyttä Jussi-työntekijään, avokriisityöntekijään tai lapsityöntekijään ajan varaamiseksi.

Vanhemman neuvo- ryhmä on ammatillisesti ohjattu vertaistukiryhmä eropäätöksen tehneille ja eronneille vanhemmille, joilla on alaikäisiä lapsia. Ryhmän toiminnan lähtökohtana on tarkastella eron jälkeistä vanhemmuutta sekä aikuisen että lapsen näkökulmasta, ohjata keskustelua menneestä nykyhetkeen ja tulevaisuuteen, pohtia toimivia ratkaisuja vanhempien keskinäisiin ongelmiin sekä tarkastella ja kehittää vanhemman omia vuorovaikutustaitoja.

Ryhmään voi osallistua samanaikaisesti 6-8 vanhempaa. Molemmat vanhemmat eivät voi osallistua samaan ryhmään.  Ryhmän ohjaajat haastattelevat osallistujat ennen ryhmän alkamista.

Ryhmän ohjaajat ovat suorittaneet Vanhemman neuvo- menetelmäkoulutuksen. Ryhmä käynnistyy kysynnän mukaan.  Voit kysellä lisää ryhmän toiminnasta yhdistyksen lapsityöntekijältä tai Jussi-työntekijältä.

Lasten erovertaisryhmätoimintaa järjestetään kysynnän mukaan, tavoitteena samanaikaisuus Vanhemman neuvo -ryhmän kanssa. Lasten erovertaisryhmässä lapset pääsevät käsittelemään vanhempiensa eroa ikätasoisesti ammattilaisten ohjauksessa. Ryhmässä lapsi saa tärkeän kokemuksen siitä, että on muitakin vanhempien eron kokeneita lapsia. Ryhmän avulla lasta autetaan myös löytämään voimavaroja itsestään.