23.1.–26.2.2018 17.00-19.00 Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry, Tiilimäentie 2, 28500 Pori.

Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry järjestää lasten erovertaisryhmän 7-10 vuotiaille lapsille. Vanhempien eron kokeneiden lasten vertaisryhmissä lapset pääsevät jakamaan kokemuksiaan ja tunteitaan muiden kanssa joilla on samankaltainen elämäntilanne. Vertaisuus on tärkeä osa ryhmien antia. Vanhempien eroa käsitellään ikätasonmukaisesti; leikkien, piirtämisen, pelaamisen ja tarinoiden kautta. Vertaisryhmä tarjoaa lapsille tilan ja paikan käsitellä vanhempien eroa ilman lojaliteettiristiriitaa. Ryhmien tavoitteena on auttaa lasta käsittelemään vanhempien eroon liittyviä tunteita ja eron tuomia muutoksia. Ryhmissä tuetaan lapsia hyväksymään vanhempien ero osaksi omaa elämäänsä.

Ryhmä kokoontuu ajalla: 23.1.-27.2.2018 (6 tiistai- iltaa klo 17.00- 19.00) Porin ensi- ja turvakotiyhdistys ry:n tiloissa (Tiilimäentie 2)

Ryhmästä lisätietoa saa lapsityöntekijältä, p. 040 569 4407 tai osoitteesta lapsityo@poentu.com

Samanaikaisesti lasten eroryhmän kanssa järjestetään aikuisille Vanhemman neuvo -ryhmä. Vanhemman neuvo -ryhmä on vertaistukiryhmä eron jälkeiseen vanhemmuuteen ja se kokoontuu samanaikaisesti lasten erovertaisryhmän kanssa tiistaisin 23.1 – 27.2 2018 klo 17.00 – 19.00 viikottain, yhteensä 6 kertaa. Ryhmä on luottamuksellinen ja maksuton. Pientä purtavaa tarjolla osallistujille.

Ryhmään osallistumiseen kuuluvat alkuhaastattelut etukäteen. Haastatteluun varaukset viimeistään viikkoa ennen ryhmän aloitusta tiistaina 16.1.2018 mennessä. Ryhmän tavoitteena on auttaa vanhempia vanhemmuudessaan eron jälkeen.

Lisätietoja saa; Tero Stenbacka p. 040 707 9483        jussityo@poentu.com