Huhtikuun lopussa teimme avopalvelun retken Kempeleen Leos Leikkimaahan. Mukaan saimme linja-autollisen iloisia perheitä. Kuljettajamme Paavo kyyditsi meidät turvallisesti määränpäähän Leo`s Leikkimaahan, jossa riitti touhua moneksi tunniksi. Halukkaat pääsivät myös halaamaan Leo Leijonaa. Reissu oli onnistunut – kiitokset kaikille retkelle osallistuneille!

Aurinkoista Leikkipäivää vietettiin lauantaina 12.5. Raahen ensi- ja turvakodin/ Toimintatalo Sinisiiven pihalla. Pihalla ja Toimintatalo Sinisiivessä oli tarjolla monenlaista touhupistettä.

Musiikista vastasi Pressan Katti Miska, joka leikitti ja laulatti osallistujia. Parhaat voltit heitettiin Miskan pomppulinnassa, johon riitti pomppijoita koko tapahtuman ajan. Viimevuoden tapaan suosittu Hevostilamme Laukkala sai keppihevosratsastajat liikkeelle. Hilipatuksen puisto puolestaan täyttyi iloisista leikkivistä lapsista. Piha-asfalttimme mahdollisti pihaliitujen käytön ja saimmekin sinne monenlaisia piirroksia. Maalaamo Komian kaunistus ja kauniin komistus tarjosi kasvomaalein koristusta iholle. Halukkaat saivat esiintyä Pikkuteatterissa. Ravintola Pullan pupellus tarjosi mehua ja nimensä mukaisesti pullaa. Myös kahvia ja keksiä tarjottiin.

Sisätiloissa, Toimintatalo Sinisiivessä Kuningatar luki lapsille kirjoja Satumetsässä, Värimaassa väritettiin kuvia, Kuvaamo ihastuksessa sai ottaa muistoksi kuvan itsestään, Halipisteellä halattiin ja leikittiin monella tapaa. Leikkipäivänä toimintapisteillä oli apuna yhdistyksemme vapaaehtoistoimijoita. Kaikki lapset saivat myös sydäntikkarin sekä turvakoti-ilmapallon.

Päivä oli onnistunut ja saimme ihanaa palautetta osallistujilta! Hymy oli koko päivän herkässä myös meillä avopalvelun työntekijöillä.

Päivän emänta ja isäntä, ”Talonmies Pikkaraisen vaimo” (Minna) ja ”Yleismies Jantunen” (Petra) kiittävät mukana olleita!