ISÄ- / VANHEMMUUSTYÖ

Työmuoto tarjoaa miehelle tukea silloin, kun hän pohtii omaa suhdettaan lapseen ennen vauvan syntymää tai eron jälkeen. Henkilökohtaisten tapaamisten lisäksi on mahdollista osallistua vertaisryhmiin.

Vanhemmuustyö vastaa isän tai äidin hätään, kun perheen tilanne on kriisiytynyt ja toinen vanhemmista on mennyt lasten kanssa turvakotiin. Isä-/vanhemmuustyöntekijä saa turvakodilta tai yhteistyökumppanilta kotiin jääneen vanhemman yhteystiedot ja soittaa hänelle. Vanhempi voi aina myös itse ottaa yhteyttä työntekijään.

Isä-/vanhemmuustyöntekijältä voi varata omia keskusteluaikoja myös silloin, kun oma lapsi on Perhekulma Puhurin lapsityön asiakkaana tai isä / äiti tapaa omaa lastaan valvotusti tapaamispaikassa.

Tapaaminen ja keskustelu tukevat isiä / äitejä omassa vanhemmuudessaan auttavat heitä luomaan vaihtoehtoisia toimintamalleja väkivaltaisen toiminnan sijaan. Tapaamiskertojen tiheys määräytyy vanhemman ja koko perheen elämäntilanteen mukaan.

Isä-/vanhemmuustyöntekijä on mukana vahvistamassa vanhemman ja lapsen välisen suhteen kehittymistä myös yhdistyksen muissa toimintamuodoissa.

Isä-/vanhemmuustyö
Perhekulma Puhuri