25.5.2021 klo 15-17 Verkossa

”Lapsuus on suoralähetys – ei uusintoja. Siksi lapsiperheiden kannalta tärkeimmät kuntavaalit ikinä”

Miten Tampereella turvataan lasten ja perheiden hyvinvointi oikeilla päätöksillä?  Pormestariehdokkaat vastaavat. Etänä mutta läsnä. Tule sinäkin!

Keskustelemassa pormestariehdokkaat:
Anna-Kaisa Ikonen (kok.)
Lassi Kaleva (ps.)
Lauri Lyly (sdp.)
Minna Minkkinen (vas.)
Jouni Ovaska (kesk.)
Jaakko Stenhäll (vihr.)
Sari Tanus (kd.)

Klikkaa vaalipaneeliin

(Paneeli alkaa n. 24 minuutin kohdalta)

Tilaisuus on internetissä toteutettava, yleisölle avoin vaalitentti. Yleisö voi osallistua keskusteluun tapahtumassa olevan chatin välityksellä. Puheenjohtajina toimivat Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä ja Tampereen ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja Maria Länsiö.

Tilaisuudessa keskustellaan, miten lapsivaikutuksia arvioidaan ja ketkä voivat vaikuttaa päätösten valmisteluun? Tunnistettaanko vauva-ajalla erittäin suuri merkitys lapsen koko tulevaisuudelle ja otetaanko se kunnassa huomioon? Miten kunta turvaa lähisuhdeväkivaltaan apua tarvitsevien palvelut? Mitkä asiat ratkaisevat palveluhankinnoissa ja järjestöyhteistyössä?

Tilaisuuden järjestävät Tampereen ensi- ja turvakoti ry ja Ensi- ja turvakotien liitto

Tutustu Ensi- ja turvakotien liiton vaalitavoitteisiin: Lapset ja perheet ovat kunnan tulevaisuus

Podcast: Miten kunnan päätökset vaikuttavat perheiden arkeen?

Keskustelemassa Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä, Tampereen ensi- ja tuevakotiyhdistyksen toiminnanjohtaja Maria Länsiö ja Oulun ensi- ja turvakotiyhdistyksen toiminnanjohtaja Timo Peltovuori.