13.–13.12.2019 9:30-16:00 Ensi- ja turvakotien liitto Asemamiehenkatu 4 A, 00520 Helsinki

Ensi- ja turvakotien liiton Ero lapsiperheessä työ sisältää Eroneuvo-tilaisuudet ja Erovertaiskahvila -illat eroa pohtiville ja eronneille vanhemmille. Toimintaa toteutetaan ammattilaisten ja vapaaehtoisten yhteistyönä. Kyseiset tukimuodot on mahdollista ottaa osaksi oman alueen ja organisaation eroauttamisen palveluvalikkoa.

Eroneuvo -tilaisuus on tarkoitettua eroa pohtiville ja eronneille vanhemmille, myös pariskunnille. Eroneuvosta saa tietoa ja vertaistukea parisuhteen päättymiseen ja eron jälkeiseen vanhemmuuteen liittyvissä kysymyksissä.

Erovertaiskahvila on vapaamuotoinen kohtaamispaikka eronneille vanhemmille. Kahviloita toteuttavat työntekijät yhdessä vapaaehtoisten vertaistukijoiden kanssa.

Perehdytyspäivän tavoite: Osallistuminen antaa valmiudet toiminnan aloittamiseen omalla paikkakunnalla. Päivän aikana on läpikäydään Eroneuvo ja Erovertaiskahvila toiminnan toteuttamisen lähtökohdat, vetäjien ja vertaistukijoiden roolit ja tehtävät sekä toiminnan toteuttamisen pulmatilanteet. Päivän annetaan vinkkejä toiminnan käynnistämiseen ja vapaaehtoisten kanssa toimimiseen.

Päivässä kuulet myös Ero lapsiperheessä työn tarjoamasta tuesta ohjaajille. Osallistujilla on mahdollisuus ilmoittautua Eroneuvo / Erovertaiskahvila ohjaajaksi.

Osallistujat saavat käyttöönsä Eroneuvo-tilaisuuden ja Erovertaiskahvilan ohjaajan käsikirjan.

Perehdytyspäivä on tarkoitettu sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaisille, jotka haluavat lisätietoa toiminnasta tai ovat aloittamassa toimintaa omalla paikkakunnalla.

Osallistuminen: Osallistuminen on  maksutonta.

Paikka: Ensi- ja turvakotien liitto, Asemamiehenkatu 4A, 00520 Helsinki tai etäyhteydellä (Teams-kokous)

Lisätiedot: Eroneuvo ja vertaiskahvila kouluttaja Päivi Hietanen, paivi.hietanen@etkl.fi, 0504385290

Perehdytyspäivän voi tilata myös omalla paikkakunnalle. Minimi osallistujämäärä 6 henkilöä. Varattavissa ovat vuoden 2020 ajankohdat.

Kuva:Pixabay

Ilmoittautuminen
Voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksen Eroneuvo ja vertaiskahvila toiminnan totettamiseen liittyen. Millaista lisätietoa tarvitset, mikä toiminnan toteuttamisessa arveluttaa tai mikä sinua auttaisi käynnistämään Eroneuvo/ vertaiskahvila toimintaa omalla paikkakunnalla.
Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.