28.9.2017 17.30-19.30 Kalliolan Setlementtitalo, (alakerran takkahuone), Sturenkatu 11, Helsinki

Eroneuvosta saa tietoa eron vaikutuksista lapsen ja aikuisen elämään sekä siitä, millä tavoin vanhemmat voivat parhaiten tukea lasta. Tilaisuudessa on ammattilaisen pitämän alustuksen jälkeen mahdollisuus keskustella eroamiseen, vanhemmuuteen ja lapsiin  liittyvistä kysymyksistä yhdessä muiden kanssa.

Tilaisuuksiin ovat tervetulleita vasta eroa pohtivat sekä jo eronneet vanhemmat yhdessä tai erikseen. Tilaisuuteen voivat osallistua myös läheiset; kuten isovanhemmat tai ystävät. Tilaisuuteen voi osallistua vaikka omasta erosta olisi kulunut jo pidempi aika.

Eroneuvot ovat maksuttomia eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuuksissa ei anneta juridista neuvontaa tai ohjeistuksia.

Tilaisuuden ohjaa Eroneuvo-vetäjä yhdessä vapaaehtoistyöntekijöiden kanssa. Eroneuvo-vapaaehtoiset ovat eron läpikäyneitä äitejä ja isiä.

Tilaisuuksista saatu asiakaspalaute kertoo, että osallistujat hyötyvät tilaisuudesta, saavat vertaistukea ja rohkaisua lisätuen hakemiseen. Osallistuminen antaa myös toivoa omaan selviytymiseen.

Lisätietoja: paivi.hietanen@etkl.fi tai 050 4385290

”Suosittelisin osallistumista muille erotilanteessa eläville, koska ääneen asioiden sanominen vahvistaa erosta toipumista.”