18.5.2017 9.30 - 16.00 Ensi- ja turvakotienliitto, toimisto, Asemamiehenkatu 4A, 7.krs. Iso neuvotteluhuone.

Työkokous kutsuu koolle Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten väkivaltatyön ammattilaisia, jotka työskentelevät lasten kanssa tai jotka muutoin ovat kiinnostuneita kehittämään lasten kanssa tehtävää väkivaltatyötä.

Jäsenyhdistyksille

Lasten kanssa tehtävän väkivaltatyön työkokous juhlii tänä vuonna lasten kanssa tehtävän väkivaltatyön valtakunnallisen kehittämisen 20-vuotista kaarta. Ensi- ja turvakotien liitto käynnisti vuonna 1997 Lapsen aika -hankkeen, jonka tavoitteena oli kehittää kotonaan väkivaltaa kokeneiden lasten kanssa tehtävä työtä liiton jäsenyhdistyksissä. Vuonna 2017 puolestaan päättyy liiton Kannusta minut vahvaksi! -hanke, jossa vahvistettiin tietoa ja osaamista lapsiin kohdistuvan kasvatuksellisen väkivallan ja laiminlyönnin tunnistamiseksi ja puuttumiseksi sekä lisättiin kannustavaa vuorovaikutusta väkivallan vastavoimana.

Satu Keisala, projektipäällikkö
satu.keisala [at] etkl.fi, p. 050 596 3786

9.30   Tarjolla aamukahvit

10.00 20 vuotta kehittämistä lasten turvallisten lähisuhteiden puolesta – Lapsi kuuluviin ja näkyviin!

11.30  Lounas

12.30  Uusi aallonharja: Keholliset menetelmät väkivaltaa kokeneiden lasten kanssa työskentelyn tukena

14.00  Iltapäiväkahvit

14.30  Katse eteenpäin: Lasten kanssa tehtävä väkivaltatyö tulevaisuudessa, mitä ja miten?

15.30  Muut ajankohtaiset asiat

16.00  Päivä päättyy

Ilmoittautuminen työkokoukseen
Työkokoukset on tarkoitettu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille ja luottamushenkilöille. Tervetuloa oppimaan, kehittymään ja saamaan ammatillista vertaistukea.
Koulutuspaikka

Työkokous järjestetään Ensi- ja turvakotien liiton tiloissa Helsingin Pasilassa.

Hinta ja peruutusehdot
Työkokoukset ovat jäsenyhdistysten väelle maksuttomia.  Työkokoukseen osallistuvien työntekijöiden matkakuluista korvataan yli 84 euroa ylittävä osuus kutakin työntekijää kohden. Työkokoukseen osallistumisen voi perua maksutta seitsemän vuorokautta (7vrk) ennen työkokouksen alkamispäivämäärään. Tämän jälkeen tapahtuvien peruutusten osalta yhdistyksiä laskutetaan 75 e / peruuntunut osallistuja. Esteen ilmaantuessa voi osallistujan tilalle ilmoittaa toisen työntekijän.