20.–21.8.2021 alkaen pe 16 Koulutuskeskus Sopukka Uusi Porvoontie 482, 01120 Västerskog

TAPAHTUMA ON PERUTTU KORONATILANTEEN VUOKSI. Pyrimme järjestämään tapahtuman uudelleen loppuvuodesta koronatilanteen salliessa.

VIRTUAALINEN NUORTEN VÄKIVALTAFOORUMI pe 20.8.2021 17-20:00. Lisätietoja Katrilta, katri.kyllonen@etkl.fi. Lämpimästi tervetuloa!

Nuorten väkivaltafoorumi järjestetään jo viidettä kertaa vuonna 2021. Mukaan foorumiin ovat tervetulleita kaikki noin 15–29-vuotiaat nuoret, joilla on kokemusta väkivallasta. Jokainen foorumin osallistuva nuori määrittelee itse, minkälaista väkivaltaa hän on elämässään kohdannut ja / tai käyttänyt. Osallistujien kokemuksia väkivallasta ei kysytä tai selvitetä, vaan näiden kokemusten pohjalta työskennellään yhteisesti.

Tänä vuonna nuorten väkivaltafoorumissa kysytään, mikä auttaa väkivallan tekijää. Pohdimme keinoja, joilla nuorten mielestä väkivallan tekijöitä voitaisiin auttaa. Auttamalla väkivallan tekijöitä, oli tekijä sitten toinen nuori, vanhempi, aikuinen, ammattilainen tai nuori itse, voidaan ennaltaehkäistä väkivaltaa tulevaisuudessa.

Nuorten väkivaltafoorumissa työskentelylle luodaan turvallinen ilmapiiri. Paikalla on alan ammattilaisia ja nuoria aikuisia, joilla on omia kokemuksia väkivallasta. Järjestäjät yhdessä vastaavat jokaisen osallistujan turvallisesta osallistumisesta. Työskentelyn tavoitteena ei ole kuulla yksittäisten nuorten kokemuksia väkivallasta, vaan pohtia yhdessä niitä asioita, jotka auttavat väkivallasta selviytymiseen ja miten ammattilaiset voisivat tulevaisuudessa auttaa entistä paremmin lapsia ja nuoria, jotka ovat kohdanneet elämässään väkivaltaa.

Foorumiin voi osallistua noin 20 nuorta senhetkinen koronatilanne huomioiden. Jos osallistuja on alaikäinen, olemme yhteydessä hänen huoltajaansa. Ilmoittautuneisiin otetaan yhteyttä tekstiviestillä ennen foorumin alkua.

Nuorten väkivaltafoorumin järjestävät yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liitto, Pesäpuu ry & Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Ensi- ja turvakotien liitosta mukana ovat Tiina Muukkonen ja Katri Kyllönen. Pesäpuusta Katriina Nokireki, Onni Westlund, Johanna Barkman ja Saga Luoma. Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta Tanja Koivula.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautuminen päättyy 12.8.2021

Kutsukirje Nuorten väkivaltafoorumi 2021

Katri Kyllönen, katri.kyllonen@etkl.fi, p. 050 477 0662

Saga Luoma, saga.luoma@pesapuu.fi, p. 050 350 1913

Perjantai 20.8.2021

16.00 Yhteislähtö Sopukkaan Helsingin rautatieasemalta
17.00 Päivällinen
18.15 Yhteistä ohjelmaa ja tekemistä
20.15 Iltapalaa tarjolla
21.00 Mahdollisuus uida ja saunoa

Lauantai 21.8.2021

8.30 Aamupala tarjolla
10.00 Yhteistä tekemistä
12.00 Lounas
13.00 Yhteistä tekemistä
14.00 Kahvit ja välipalaa
14.15 Yhteistä tekemistä
16.00 Foorumin päätös
16.15 Yhteislähtö Sopukasta Helsingin rautatieasemalle

Kulkeminen Sopukkaan tapahtuu perjantaina 20.8. klo 16.00 yhteislähdöllä Helsingin rautatieasemalta tai vaihtoehtoisesti suoraan omalla kyydillä Sopukkaan niin, että on perillä viimeistään klo 17.00 ruokailun alkaessa. Järjestäjät ovat yhteydessä sinuun kyytien osalta.