14.–15.10.2021 Koulutuskeskus Sopukka

PIDÄ KIINNI® -HOITOJÄRJESTELMÄN JOHTAJIEN TYÖKOKOUS TOIMII

• valtakunnallisen hoitojärjestelmän kehittämisen foorumina yhdessä liiton koordinaation kanssa.
  • sekä johtajien että yksiköiden ammattitaidon ylläpitäjänä.
  • valtakunnallisen erityisyyden ja yhdenmukaisuuden ylläpitäjänä.
  • foorumina yhteisön johtamiseen huomioiden päihdeongelman aiheuttamat ilmiöt yhteisössä.
  • vertaistukena esimiestyön tuomiin haasteisiin.
  • yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollistajana.

Pidä kiinni® on erityistason hoitojärjestelmä, jossa odottavia äitejä ja vauvaperheitä kuntoutetaan yhdistämällä päihdekuntoutus ja varhaisen vuorovaikutussuhteen tukeminen vauvalähtöiseksi päihdekuntoutukseksi.  Liiton koordinaation kautta tarpeelliset asiat voidaan nostaa vaikuttamistyöhön ja yhteiskunnalliseen keskusteluun.

AVOPALVELUIDEN VASTAAVIEN TYÖKOKOUS TOIMII

• Pidä kiinni® -hoitojärjestelmän avopalveluyksiköiden ja niiden työn sisällön kehittämisen foorumina muiden yksiköiden ja liiton koordinaation kanssa.
  • vertaistukena avopalvelun asiakastyön ja arjen koordinointiin.
  • kokemusten ja käytäntöjen jakamisen foorumina.
  • tukirakenteena ja jaksamisen tukena.
  • yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollistajana.

Pidä kiinni® on erityistason hoitojärjestelmä ja avopalveluiden yksiköiden vastaavat ovat ainoita tämän hoitojärjestelmän avopalvelun lähiesimiehiä alueellaan. Esimiestyössä avopalveluiden vastaavat huomioivat vauvalähtöisen päihdetyön ilmiöt tiimeissään.  Vastaavat kokevat tärkeänä ylläpitää ammattitaitoa, jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea. Liiton koordinaation kautta tarpeelliset asiat voidaan nostaa vaikuttamistyöhön ja yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Ohjelma 14.10.2021
9.00-10.00 Aamupala
10.00-12.00 Kuulumiskierros/työskentelyä
12.00-13.00 Lounas
13.00-14.30 Työskentelyä
14.30-15.00 Iltapäiväkahvi
15.00-16.00 Yhteinen työskentely teemojen ääressä jatkuu
17.00 alkaen yhteinen iltatilaisuus

Ohjelma 15.10.2021
8.00-9.00 Aamiainen
9.00-11.00 Työskentelyä yhteisten teemojen pohjalta
11.00-12.00 Lounas
12.00-14.00 Työskentely jatkuu
14.00               Iltapäiväkahvi

Pidä kiinni johtajat, vastaavat ja palvelupäälliköt työkokous 14.-15.10.2021
Työkokoukset on tarkoitettu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille ja luottamushenkilöille. Tervetuloa oppimaan, kehittymään ja saamaan ammatillista vertaistukea.
Koulutuspaikka

Työkokoukset toteutetaan liiton ylläpitämässä Koulutuskeskus Sopukassa (Uusi Porvoontie 482, 01120 Västerskog, Sipoo)

sopukka5sopukka6
Sopukassa majoitutaan kahden hengen huoneissa.
Taksit
Liiton kustantamat taksit lähtevät työkokouksen päätyttyä. Muina aikoina taksit ovat omakustanteisia. Aikaa takseilla kohteisiin menee n. 30-45min, mutta ruuhka-aika on arvaamaton, joten esim. lentoasemalle saattaa mennä jopa tunti.
Hinta ja peruutusehdot
Työkokoukset ja majoittuminen Sopukassa ovat jäsenyhdistysten väelle maksuttomia. Osallistumisen voi perua 14 vrk ennen tilaisuutta. Peruutuksen tullessa myöhemmin, peritään 75€ peruutusmaksu. Osallistujan voi halutessaan vaihtaa.
Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.