10.10.2018 Ensi- ja turvakotien liitto, toimisto, Asemamiehenkatu 4 A, 7. krs, 00520 Helsinki

Tämän kertaisena teemana on Empowerment – voimaannuttaminen sosiaalityössä. Mitä on voimaannuttaminen kansalaisjärjestössä ja miten se näkyy työssämme?

Englanninkielisen sanan Empowermentin suomenkieliseksi vastineeksi on esitetty voimaantumista, voimaannuttamista, voimistamista, valtuuttamista ja valtauttamista. Empowerment liitetään keskeisesti elämänhallintataitoihin. Se on yhteydessä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, mikä rakentuu luovuudesta, rohkeudesta kokeilla, halua ottaa vastuuta myös muista ihmisistä. Voimaantumista voidaan vahvistaa keskustelemalla, konkreettisten asioiden määrittelyllä ja seurannalla. Voimaantuminen liittyy omaan kasvuun.

Jäsen-
yhdistyksille

9.00 Kahvi
9.30 Tilaisuuden avaus
Empowermentin lähteillä
Johanna Vaitomaa
Asiantuntija, Ero lapsiperheessä -työ
Emmi Hela
Asiantuntija, Kansalaistoiminta
10.15 Kokemusasiantuntijuus
Helena Skogström
Freelance-kouluttaja, Invalidiliitto
12.00 Lounas
13.00 Empowerment minun työssäni
Ryhmät työmuodoittain
14.00 Kahvi
14.15 Palautekeskustelu päivän teemasta
14.30 Muut ajankohtaiset asiat
15.00 Työkokous päättyy

Ilmoittautuminen työkokoukseen
Työkokoukset on tarkoitettu Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten työntekijöille ja luottamushenkilöille. Tervetuloa oppimaan, kehittymään ja saamaan ammatillista vertaistukea.
Hinta ja peruutusehdot
Osallistumisen voi perua 14 vrk ennen tilaisuutta. Peruutuksen tullessa myöhemmin, peritään 75€ peruutusmaksu. Osallistujan voi halutessaan vaihtaa.
Lisätietoa tietosuojasta verkkosivuiltamme.