9.5.2022 14.00-16.00 Webinaari

Miten hyvin tunnistat lapsen kohtaaman henkisen väkivallan? Millaista tietoa, tukea ja työkaluja tarvitsisit voidaksesi auttaa lapsia ja perheitä?

Ma 9.5.2022 klo 14-16

Vanhempien lapseen kohdistaman henkisen väkivallan tunnistaminen on erityisen vaikeaa. Jopa 44 % lasten kanssa työskentelevistä ammattilaisista kertoo tunnistavansa henkistä väkivaltaa huonosti tai erittäin huonosti. Tämä ilmeni ammattilaisille tehdystä kyselystä lapsiin kohdistuvasta henkisestä väkivallasta

Webinaarissa esitellään ammattilaisille tehdyn kyselyn tuloksia, avataan lapsiin kohdistuvan henkisen väkivallan ilmiötä sekä miten henkistä väkivaltaa tunnistetaan. Lisäksi esitellään uusi verkkosivu, josta löytyy kootusti työkaluja ja vinkkejä puuttua lapsen kohtaamaan henkiseen väkivaltaan. Keskiössä on erityisesti vanhempien lapsiin kohdistama henkinen väkivalta.

Webinaari on kohdennettu kaikille lasten ja nuorten kanssa työskenteleville ammattilaisille ja on maksuton.

Uskalla nähdä! on Ensi- ja turvakotien liiton, Lastensuojelun Keskusliiton, Tampereen yliopiston hoitotieteen sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen Barnahus-hankkeen (thl.fi) yhteinen kampanja, jonka tarkoituksena on lisätä ammattilaisten tietoisuutta lapsen kohtaamasta henkisestä väkivallasta. Webinaari on osa 9.-15.5.2022 toteutettavaa Uskalla nähdä! -kampanjaviikkoa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan tästä. Ilmoittautuminen on auki 5.5.2022 asti. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille 6.5.2022.

Ohjelma
klo 14.00: Uskalla nähdä -kampanja henkisestä väkivallasta, avaussanat Annukka Paasivirta, Lastensuojelun Keskusliitto

klo 14.10: Lapsiin kohdistuva henkinen väkivalta ilmiönä

Taina Laajasalo, Barnahus-hanke, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos