9.12.2020 klo 9-14.30 Webinaari

Vaikuttavuus esiin – hankeessa (2018-2020) on tuotettu arvioinnin malli, jonka avulla auttamistyön vaikutukset saadaan näkyväksi: kohentuuko apua ja tukea saaneiden ihmisten hyvinvointi, toimintakyky ja elämäntilanne? Hankkeessa on arviointimittarin lisäksi kehitetty isoin harppauksin arvioivaa työotetta Ensi- ja turvakotien liiton 30 jäsenyhdistyksessä ympäri Suomea.

Webinaarissa esittelemme ETKL:n Vaikuttavuus esiin -mittaria ja sen tuloksia.  Kerromme myös, kuinka arvioivan kulttuurin vieminen ruohonjuuritasolle käytäntöön on tapahtunut ja mitä matkalla on opittu. Näitä peilataan myös vaikuttavuuden arvioinnin kotimaiseen ja kansainväliseen kehitykseen.

Päivä on tarkoitettu niin ETKL:n jäsenyhdistysten kuin muidenkin järjestöjen työntekijöille ja toiminnanjohtajille sekä kaikille vaikutusten ja vaikuttavuuden arvioinnista kiinnostuneille.

Webinaari on maksuton.

Ilmoittautuminen on päättynyt.
Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki tapahtumaan tapahtumaa edeltävänä päivänä. Mikäli et löydä linkkiä sähköpostistasi, kannattaa tarkistaa myös roskapostikansio.

Nina Forsström, projektipäällikkö
Vaikuttavuus esiin- hanke

09.00   Päivien avaus
pääsihteeri Riitta Särkelä, Ensi- ja turvakotien liitto
09:15 ETKL:n vaikuttavuus esiin -mittarin ja tulosten esittely
projektipäällikkö Nina Forsström & projektiasiantuntija Janne Pulkkinen, Ensi- ja turvakotien liitto
10.15 Miten mittari sijoittuu vaikuttavuuden todentamisen kartalle?
toimitusjohtaja Jonna Heliskoski, Leadcons Oy
10:45 tauko
11.00 Arvioivaa toimintakulttuuria rakentamassa – projektin matkakertomus
11.20 Toimintakulttuurin muutoksen arviointitutkimus
sosiaalityön professori Sanna Hautala, Lapin Yliopisto
11.40 Miten toimintakulttuuri muuttuu yhdistyksen näkökulmasta?
toiminnanjohtaja Tiina Palviainen, Kymenlaakson ensi- ja turvakotiyhdistys sekä väkivaltatyön asiantuntija Seija Kilpinen, Pääkaupungin turvakodin lähisuhdeväkivaltatyön yksikkö
12:15 lounastauko
12:45 Understanding impact through a focus on outcomes: insights from the UK and beyond (luento on englanniksi, tulkkausta ei ole)
engagement manager Andreea Anastasiu, Government Outcomes Lab, University of Oxford
13.15 Kiinnostaako kehittyvän ETKL:n Vaikuttavuus esiin -mittarin käyttöönotto?
projektipäällikkö Nina Forsström ja kehitysjohtaja Sari Laaksonen, Ensi- ja turvakotien liitto
– Osallistujien kysymyksiä ja kommentteja
14:15 Vaikuttavuus esiin -julkaisun lanseeraus