15.4.2021 Etäyhteydellä Teams

Kenelle: Yhdistysten vapaaehtoistoiminnasta vastaaville työntekijöille

Vapaaehtoistoiminnan kehittämis- ja sparrauspäivässä käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä kansalais- ja vapaaehtoistoiminnassa ja pohditaan vapaaehtoistoiminnan toteutumista ja koordinointia yhdistyksissä. Päivän tarkoituksena on saada vertaistukea, ideoida ja oppia uutta ja pohtia oman toiminnan kehittämistä. Päivä sisältää alustuksia, keskusteluja ja työskentelyä pienryhmissä.

Jäsen-
yhdistyksille

Emmi Hela, kansalaistoiminnan asiantuntija
emmi.hela [at] etkl.fi, p. 040-7248274

9.00 Check in ja tekniikan tsekkaus
9.15 Tervetuloa ja päivän aloitus yhdessä
10.00 Arvostava kohtaaminen ja sen sudenkuopat vapaaehtoistoiminnassa. Alustajana suunnittelija (vapaaehtoisten koordinointi ja johtaminen) Marjo Nurmi, MIELI ry.
10.45 Tauko
11.00 Pienryhmätyöskentelyä vapaaehtoisten jaksamisen tukemiseen liittyen. Syvennetään ajatuksia alustuksen ja omien kokemusten pohjalta yhdessä.
12.00 Lounastauko
13.00 Vapaaehtoistoiminnan muutokset ja tulevaisuus – miltä vapaaehtoistoiminta näyttää tulevaisuudessa? Miten muutoksiin voi varautua? Miten minä voin vaikuttaa tulevaan?  Työpajatyöskentelyä suunnaten katsetta tulevaisuuteen. Pohdiskellaan ja työskennellään pienryhmissä.
14.15 Kahvitauko
14.30 Tulevaisuusryhmätyöskentelyn purku
14.50 Katsaus tulevaan, ajankohtaiset asiat ja päivän päätös
15.30 Päivä päättyy