Vaasan ensi- ja turvakotiyhdistys järjestää Vaasan seudulla turvakotipalveluita, avopalveluita sekä tapaamispaikkapalveluita.

Pohjanmaan turvakoti on tarkoitettu perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhreille, näkijöille sekä uhkaa kokeville henkilöille. Turvakoti on auki vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Lue lisää täältä.

Vaasan ensi- ja turvakotiyhdistys järjestää lisäksi avopalveluita Avokissa. Avokissa tuetaan ihmisiä elämän eri kriiseissä, erityisesti perhe- ja lähisuhdeväkivaltatilanteissa sekä muissa vaikeissa elämäntilanteissa. Naisille, miehille, lapsille ja nuorille on omat työntekijät. Järjestämme myös erilaisia vertaistukiryhmiä ja vapaaehtoistoimintaa. Lue lisää täältä.

Vaasan tapaamispaikka tarjoaa lapselle ja hänestä erossa asuvalle vanhemmalle turvallisen paikan tapaamiseen tuetussa ympäristössä. Tapaamiset voidaan aloittaa käräjäoikeuden tai lastenvalvojan luona vahvistetun sopimuksen perusteella.  Lue lisää täältä.