Ensi- ja turvakotien liiton alaisten yhdistysten toimintaa ohjaavat valtakunnalliset laatukriteerit, joiden toteutumista seurataan ja auditoidaan säännöllisesti. Toiminnanjohtajamme osallistui Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:n lähisuhdeväkivaltatyön auditointiin 15.1.2020 yhdessä Ensi- ja turvakotien liiton ja Pääkaupunkiseudun turvakoti ry:n edustajien kanssa. Päivän aikana saimme tutustua aikuisten ja lasten kanssa tehtävään työhön, kuulimme kokemustoimijoiden vaikuttavia kertomuksia ja arvioita saamastaan avusta ja näimme myös sisaryhdistyksemme uudet upeat tilat Jyväskylän keskustan kupeessa.

“Päivä oli hyvin tiivis ja erittäin mielenkiintoinen. Kävimme avointa keskustelua työn sisällöstä, sen tekemisen tavoista, asiakkaiden kokemuksista ja yhteistyökumppanien palautteesta. Tuntui hienolta, että rautaisten ammattilaistemme tekemää työtä arvostettiin kovasti. Keskinäinen keskustelu toi esiin myös uusia ideoita. Saamme päivästä vielä tarkemman raportin, jonka tuloksia hyödynnämme työssämme”, Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja Susanna Huovinen kertoo.

Lue Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:n lähisuhdeväkivaltatyön auditoinnista kokonaisuudessaan täältä.

Kuvassa vasemmalta Kristiina Väänänen (Vantaan turvakoti ry), Pia Suutari ja Jyrki Nissinen (Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry), Tiina Muukkonen (Ensi- ja turvakotien liitto), Aila Kruus (Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry), Ansa Leinonen (Jyväskylän kaupunki), Riikka Taipale (Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry), Johanna Matikka (Ensi- ja turvakotien liitto), Seija Kilpinen (Pääkaupungin turvakoti ry) sekä Sirpa Savolainen (Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry).