Vantaan Turvakoti ry tuottaa turvakotipalvelua yhtenä THL:n palveluntuottajana sekä ylläpitää lähisuhdeväkivaltatyön yksikön avopalvelua. Turvakoti tarjoaa välitöntä kriisiapua, ympärivuorokautista turvattua asumista sekä akuuttiin tilanteeseen liittyvää psykososiaalista tukea, neuvontaa ja ohjausta lähisuhdeväkivaltaa ja sen uhkaa kokeville henkilöille ja perheille.

Laajennamme nykyistä turvakotia ja avaamme 14-paikkaisen turvakodin syyskuussa 2019. Kahdessa osastossa toimiva turvakoti sijaitsee uudisrakennuksessa Koivukylän Puistotiellä.

Haemme uuteen turvakotiin seitsemää ohjaajaa 15.8 alkaen. Työ on kolmivuorotyötä (aamu-, ilta- ja yövuoroja) sisältäen viikonlopputyötä. Viisi ohjaajaa tekee kolmivuorotyötä ja kaksi ohjaajaa tekee pääasiallisesti yötyötä.

Turvakodin asiakastyötä johtaa vastaava sosiaalityötekijä, jonka lisäksi kahteen työryhmään kuuluu yhteensä 14 ohjaajaa. Työryhmän päivittäisinä yhteistyökumppaneina ovat lastensuojelun ja aikuistyön sosiaalityöntekijät, erilaiset palveluntuottajat ja järjestöt sekä yhdistyksen avopalveluiden työntekijät.

Ohjaaja tekee suunnitelmalista asiakastyötä ja kriisityötä sekä aikuisten, että lasten kanssa. Työtehtäviin kuuluu osallistuminen turvakotiin tulevan asiakkaan koko asiakasprosessiin: asiakkaaksi ottamisen arviointi, yksilökeskustelut aikuisten ja lasten kanssa, palveluohjaus, neuvonta ja muu asiakkaan tilannetta tukeva työskentely sekä kodinhoidolliset tehtävät.

Kelpoisuusvaatimuksena tehtäviin on sosiaali- tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto sekä perehtyneisyys ja työkokemus kriisityöstä (Valtioneuvoston asetus turvakotipalvelujen tuottamiselle asetettavista edellytyksistä, 598/2015). Työntekijöillä tulee olla hygieniapassi.

Lisäksi toivomme hakijoilta kokemusta sosiaalihuollon kentältä, erityisesti lastensuojelun työtehtävissä. Työhön sitoutuminen ja kiinnostus sen kehittämiseen katsotaan eduksi. Työstä hyvin selviytyminen edellyttää erinomaisia vuorovaikutustaitoja, stressinsietokykyä ja muutosmyönteisyyttä. Erinomainen suomen kielen ja hyvät englannin kielen taidot ovat tehtävässä välttämättömiä.

Palkkaus: Yksityisten sosiaalipalvelualojen TES, G24 + kokemuslisät.

Tehtävään valitun tulee esittää rikosrekisterilain 6 § 2 mom. mukainen rekisteriote ennen työn aloittamista. Työsuhteessa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Arvioitu työn aloitus: 15.8. tai sopimuksen mukaan.

Hakemus ja CV: sähköpostitse 12.5.2019 klo 18.00 mennessä kristiina.vaananen@vantaanturvakoti.fi. Ilmaise hakemuksessa, haetko kolmivuorotyöhön vai pääasialliseen yötyöhön.

Lisätietoja: https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9930067 tai toiminnanjohtaja Kristiina Väänänen, p. 0405426938.

Ryhmähaastattelut järjestetään viikolla 20.