Lapsiperheiden avoin kohtaamispaikka aloitti toimintansa Koivukylän sosiaali- ja terveyskeskuksella tiistaina 7.1.2020. Myös yhdistyksemme on mukana kohtaamispaikassa. Väkivaltatyön asiantuntijamme Maria on tavattavissa kohtaamispaikassa ilman ajanvarausta aina tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Koivukylän sosiaali- ja terveyskeskuksella toimiva avoin kohtaamispaikka on kaikille kuntalaisille tarkoitettu yhteinen tila, jonne on helppo ja mukava tulla. Kohtaamispaikassa voi tavata muita vanhempia, osallistua ohjattuun toimintaan tai vain viettää aikaa yhdessä lapsensa kanssa.

Tilassa on läsnä useita kaupungin toimijoita ja järjestöjen edustajia, joille voi esittää toiveita erilaisista toiminnoista ja palveluista. Tila on sisustettu värikkäästi ja kutsuu lapsia leikkimään ja viihtymään, mutta myös vanhempia toteuttamaan mitä erilaisempia tempauksia tai aktiviteettejä yhdessä toisten lapsiperheiden kanssa. Tilassa on perheille avoin keittiö, avointa ryhmätilaa ja tilaa harrastaa ja toimia. Koivukyläläiset ovat toivoneet erityisesti avointa tilaa, jossa viettää aikaa ja pitää esimerkiksi perhejuhlia tai muita yhteisöllisiä tilaisuuksia.

Avoin kohtaamispaikka kokoaa yhteen useat eri toimijat ja hyvinvointipalvelut

Avoimen kohtaamispaikan perustamisessa on ollut mukana useita toimijoita kaupungin sosiaali- ja terveystoimesta sekä sivistystoimesta, ja järjestöistä meidän lisäksemme mm. Mannerheimin lastensuojeluliiton Uudenmaan piiristä ja Nicehearts ry:stä. Avoimeen kohtaamispaikkaan siirtyy kokonaisuudessaan Rautpihan avoimen päiväkodin toiminta. Seurakunta ja useat muut järjestöt liittyvät osaksi kohtaamispaikan toimintaa kevään aikana.

Koivukylän sosiaali- ja terveysasemalla toimii useita peruspalvelutahoja, joiden palveluita lapsiperheet käyttävät luonnollisesti osana arkeaan. Kaikki sosiaali- ja terveysasemaa käyttävät lapsiperheet voivat tulla tutustumaan tilaan arkisin klo 9-16 välillä.

Tervetuloa juhlimaan avajaisia!

Avoimen kohtaamispaikan avajaisia vietetään ystävänpäivänä 14.2.2020 klo 10-12. Tervetuloa ideoimaan yhdessä kohtaamispaikan toimintaa sekä tutustumaan monialaisiin toimijoihin ja perheisiin! Paikka: Koivukylän sosiaali- ja terveysasema, Karsikkokuja 17, 1. kerros.

Lisätietoja:

Suvi Nurminen, perhekoutsi 043-8266277
Minna Raitanen, eropalveluiden sosiaaliohjaaja 040-1448015
Maria Alaoja, väkivaltatyön asiantuntija, Vantaan Turvakoti ry, 040-7156295
Susan Ihananainen, talopäällikkö Mannerheimin lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri, 044-7384672
Melanie Kuparinen, päiväkodin johtaja, 040-5863603