Kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi Vantaan kaupunki järjestää tällä viikolla monenlaisia tapahtumia Myyrmäessä, Koivukylässä ja Tikkurilassa. Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy.

Vantaan Turvakoti ry on mukana näissä tapahtumissa:

KANSAINVÄLISEN NAISTENPÄIVÄN AAMIAIS-NONSTOP

Kaikki ovat tervetulleita valmiiksi katetulle aamiaiselle Koivukylän kirjastoon (Hakopolku 2) perjantaina 8.3. kello 6.45–10.

Aamiaisen ohessa pohditaan, miksi naisten asema paranee niin hitaasti, vaikka tietoa ja osaamista on ollut saatavilla jo vuosikymmenet. Aihetta avaamassa ovat toiminnanjohtajamme Kristiina Väänänen yhdessä Rikosuhripäivystyksenaluejohtajan Jenni Lehtosen ja Suvanto ry:n suunnittelijan Päivi Helakallio-Rannan kanssa.

Tapahtuman musiikista vastaavat Janna, Vantaan musiikkiopiston nuoret solistit ja pianisti Pär Colerus.

Tapahtuman järjestää Toimiva Koivukylä – Toimari ry jäsenjärjestöineen.

MAHDOLLISUUKSIEN MAAILMA – NAISET 2050

Vantaan kaupungintalolla (Asematie 7) vietetään naistenpäivää 8.3. kello 15–18 innostavien naisten ja erilaisten näkökulmien parissa.

Iltapäivän ohjelma alkaa vantaalaisten naisjärjestöjen minimessuilla kaupungintalon aulassa kello 15–16. Messuilla piipahtaminen tarjoaa kaikille mahdollisuuden aloittaa viikonloppu hyvässä seurassa herkutellen, sillä sadalle ensimmäiselle vieraalle tarjoillaan kakkukahvit.

Ohjelma jatkuu kello 16 alkaen Mahdollisuuksien maailma – naiset 2050 -keskustelutilaisuudella, jossa juhlistetaan naisten koko potentiaalia ja keskustellaan naisten mahdollisuuksista muuttuvassa yhteiskunnassa.

Vantaan valtuustosalissa pidettävässä tilaisuudessa puhuvat futuristi Elina Hiltunen, työelämäverkosto Ompeluseuran perustaja Maria Teikari, intersektionaalinen feministi Meriam Trabelsi (Vantaan Tyttöjen tila ja Ruskeat Tytöt) ja Vantaan kaupunginjohtaja Ritva Viljanen. All female -paneelissa on mukana myös naisjärjestöjen edustajia. Tilaisuuden juontavat Yle Puheelta tutut toimittajat Susani Mahadura ja Yagmur Özberkan.

Lue lisää myös muista Naistenpäivän tapahtumista täältä.