Yhdistyksemme toiminta koostuu lapsiperheille suunnatuista avopalveluista ja kansalaisjärjestötoiminnasta.

Ylä-Savon Ensi- ja turvakotiyhdistys ry järjestää Mummola- ja Yökylätoimintaa, Perhetuvan Lauantaita, pienryhmätoimintaa yhden vanhemman perheille, Ero Lapsiperheessä -toimintaa (avoimia Eroinfoiltoja ja Ero lapsiperheessä- etätilaisuuksia eronneille ja eroa harkitseville vanhemmille, suljettuja Vanhemman Neuvo -vertaistukiryhmiä eronneille vanhemmille ja Lasten Erovertaisryhmiä lapsille, joiden vanhemmat ovat eronneet) Päiväryhmätoiminta tukee äitien ja vauvojen arkea ja vuorovaikutusta kolmena ryhmä päivänä viikossa. Vauvatyöhön kuuluu myös mm. Vaunupysäkki, vapaaehtoisdoulatoiminta ja Masuillat pienokaista odottaville perheille sekä teemme vauvojen uniauttamista.

Yhdistyksemme työn tekijät auttavat myös verkossa. Päivystämme Ensi- ja turvakotien liion valtakunnallisissa Lasten- ja nuorten-, Apuaeroon- sekä Vauvaperhe-chateissa.

Yhdistyksessämme on viisi työntekijää, lukuisia vapaaehtoisia ja opiskelijoita mukana toimintojen toteutuksessa.