Yhdistyksemme väkivalta- ja kriisityön yksikkö Enstu tarjoaa apua ihmissuhteissa eteen tulleissa haasteissa ja kriiseissä. Väkivalta- ja kriisityöntekijämme tarjoavat tukea perhe- ja lähisuhdeväkivallan aiheuttaman tilanteen ratkaisemiseen ja kriisistä selviytymiseen.

Palveluihimme kuuluvat perhe-ja lähisuhdeväkivaltatyö, joka on tarkoitettu perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa kokeneille, väkivaltaa käyttäneille tai sen käyttöä pelkääville ja sille altistuneille tai kokeneille lapsille, nuorille ja aikuisille. Palveluihin ovat tervetulleita kaikki sukupuoleen katsomatta. Enstuun voi tulla käsittelemään lähisuhteisiin liittyviä väkivaltakysymyksiä myös silloin, kun ei halua, tarvitse tai voi mennä turvakotiin. Väkivaltakokemuksen käsittelyllä pyritään vahvistamaan asiakkaan omaa osallisuutta ja elämänhallintaa sekä lisäämään itseymmärrystä väkivallan kierteen katkaisemiseksi ja väkivaltakokemuksesta selviytymiseksi.

Lisäksi teemme eroauttamistyötä, joka auttaa ennen eropäätöstä, erokriisissä tai eron jälkeen. Ero on kriisi, johon liittyvät monenlaiset tunteet. Kaikille tunteille on oikeutus, niille on tilaa, niitä saa ja niitä täytyy käsitellä. Eroauttamisen tarkoituksena on erokriisin kohtaaminen ja siinä tukeminen sekä yhteistyövanhemmuuden rakentaminen. Toimintamme piiriin voi hakeutua myös silloin kun lasta koskevien sopimusten toteutumisessa on ongelmia esimerkiksi huoltoon ja tapaamisiin liittyen.

Tapaamisia on mahdollista toteuttaa niin yksilö-, pari- kuin perhetapaamistenkin muodossa. Otamme asiakkaita vastaan Seinäjoella sekä Kauhajoella ja tapaaminen voidaan toteuttaa myös etänä -sinun toiveidesi mukaisesti.

Enstun palvelut ovat asiakkaalle maksuttomia ja luottamuksellisia. Ota rohkeasti yhteyttä, niin mietitään yhdessä miten haasteista selvitään!

Apua matalalla kynnyksellä

Väkivalta- ja kriisityöntekijämme päivystävät myös Ensi- ja turvakotien liiton valtakunnallisissa chateissä. Verkossa voi olla yhteydessä työntekijään riippumatta siitä missä asut. Valtakunnallisiin chateihin pääset osallistumaan oranssin palkin alta kotisivujemme alalaidasta.

Lue lisää chat-auttamisesta täältä.

Yhteydenotot arkisin:

Vastaava väkivalta- ja kriisityöntekijä Peter Laitio p. 044 760 6353, peter.laitio@enstu.fi

Väkivalta- ja kriisityöntekijä Hanna Hirsimäki p. 044 977 2022, hanna.hirsimaki@enstu.fi

Väkivalta- ja kriisityöntekijä Saija Syväluoma (Suupohjan alue) p. 050 300 4786, saija.syvaluoma@enstu.fi

Älä epäröi, avun hakeminen kannattaa aina!