Nollalinja on valtakunnallinen palvelu, johon voit soittaa kaikissa väkivaltaan liittyvissä kysymyksissä. Nollalinjalle soittaminen on ilmaista. Kun soitat Nollalinjalle, saat keskustella tilanteestasi, kokemuksistasi ja peloistasi puhelinpäivystäjän kanssa. Nollalinjan päivystäjät ovat ammattilaisia, jotka kuuntelevat, tukevat ja neuvovat sinua vaikeassa tilanteessasi.

Turvallisen vanhuuden puolesta – Suvanto ry

Voit soittaa Suvanto-linjalle, jos tunnet huolta omasta tai tuntemasi ikääntyneen ihmisen hyvinvoinnista tai turvallisuudesta.
Linjan päivystäjät tarjoavat tukea ja neuvontaa kaltoinkohtelua, hyväksikäyttöä, väkivaltaa tai niiden uhkaa kokeneille henkilöille.
Maksuton auttava puhelin Suvanto-Linja puh. 0800 – 06776 päivystää TI ja TO klo 13 – 15

www.riku.fi

Rikosuhripäivystyksen (RIKU) tehtävä on parantaa rikoksen uhrin, hänen läheisensä ja rikosasian todistajan asemaa vaikuttamalla ja mm. tuottamalla matalan kynnyksen tuki- ja neuvontapalveluita.
Auttava puhelin 116 006 suomeksi ma–ti klo 13–21 ja ke–pe klo 17–21 sekä ruotsiksi keskiviikkoisin klo 13–17. Rikosuhripäivystyksen sivuilla toimii myös chat-palvelu.

Raahen seudun palvelupiste
Kauppakeskus Masto