Leikkitalo-hankkeen ryhmätoiminta

Leikkitalo on avoinna ma-to klo 9-13, os. Sänkinotkonkatu 6, Outokumpu. Esteetön sisäänkäynti katutasolla, vaunuparkki eteisaulassa. Leikkitalolle voi tulla mukaan ohjattuun ryhmätoimintaan tai käydä vapaasti leikkimässä ja jutustelemassa kahvikupposen ääressä tai käydä vaikka vaipanvaihdolla tai lasta syöttämässä.

Lapsiperheille suunnatut avoimet päiväryhmät kokoontuvat Leikkitalolla. Ryhmiin voi tulla joustavalla aikataululla lasten kanssa leikkimään, virkistäytymään, tapaamaan toisia vanhempia ja vaihtamaan lapsiperhearjen kuulumisia kahvikupposen ääressä. Ryhmissä on ohjattua toimintaa, vapaaehtoisia ja vierailijoita, tarjoilua sekä soppapäiviä. Teemoina käsitellään erilaisia lapsiperhearkeen ja perheen hyvinvointiin liittyviä asioita. Ryhmien toiminnasta ja ohjelmasta tiedotetaan Perheidenpaikan facebook-sivuilla.

Maanantaina klo 9-13 Leikkitupa. Avointa leikkitoimintaa lapsiperheille ja perhepäivähoitajille. Kahvitarjoilua.

Maanantaina kerran kuussa klo 16-19 Lapsiparkki ”Tenavatupa”, yhteistyössä Outokummun seurakunnan kanssa. Maksutonta lastenhoitoa vanhempienhuoltajien asiointia, harrastusta tai omaa aikaa varten. Lapsille omaat eväät mukaan! Ennakkoilmoittautuminen Ritvalle 0400819842 edelliseen perjantaihin mennessä.

Tiistaina klo 10-12 Perhekahvila, yhteistyössä MLL:n kanssa. Lapsiperheiden kohtaamispaikka vertaistuen saamiseen, arjen kuulumisten vaihtoon, virkistymiseen ja leikkimiseen. Ohjattua toimintaa ja vierailijoita. Kahvia ja maksuton lounas tarjolla Outokummun kaupungilta.

Keskiviikkona klo 10-12 Kuperkeikka. Monisukupolvista kohtaamista yhteisen tekemisen ja perinteiden äärellä, ohjattua toimintaa, vierailijoita/asiantuntijapuheenvuoroja ja kahvitarjoilua. Mukana vapaaehtoisia, mummeja ja ukkeja.

Torstaina klo 10-12 ”Baby Blues” -Vauvakahvila. Kohtaamispaikka odottaville äideille sekä äideille ja vauvoille, isommat sisarukset tervetulleita mukaan. Ohjelmassa ohjattua toimintaa, vauva-arkeen liittyviä asioita, vierailijoita, kokemusten vaihtoa, äitiyden tukemista ja virkistymistä. Kahvitarjoilua.

Yöhoitoa järjestetään kerran kuukaudessa vuorotellen Outokummussa perjantaista klo 18 – lauantaihin klo 12:een. Yöhoito on tarkoitettu 2-10-vuotiaille lapsille. Yöhoidon hinta/lapsi on yhdistyksen jäsenille 15€/10€ ja muille 25€/20€. Yöhoitoon voi pyytää myös sosiaalitoimen maksusitoumusta. Ennakkoilmoittautuminen avopalveluohjaajalle/hanketyöntekijälle p. 0400 819 842 tai avopalveluohjaaja@perheidenpaikka.fi

Tuu mukkaan!-hankkeen ryhmätoiminta

Yhden vanhemman perheille tarkoitettu suljettu ryhmä järjestetään parittomien viikkojen perjantaisin klo 10-12 Kohtaamispaikka KOTA:ssa (Viljatie 1, Ylämylly). Ohjelmassa ohjattua toimintaa sisällä ja ulkona, vierailuja, tarjoilua sekä soppapäiviä.

Lapsiperheiden päivä -tapahtumat syksyllä 2022 lauantaisin klo 10-13: LIPERI 3.9., HEINÄVESI 10.9., OUTOKUMPU 17.9. ja POLVIJÄRVI 24.9. Tapahtumissa on mukana paikallisia yhdistyksiä, seuroja, organisaatioita ja yrityksiä esittelemässä lapsiperheille suunnattua toimintaansa. Tapahtumat ovat ilmaisia kaikille.

Tuu mukkaan!-hanke koordinoi toiminta-alueellaan vapaaehtoista varamummi-ukki-toimintaa, jonka tarkoitus on saattaa yhteen ukkia tai mummia kaipaavan perheen ja vapaaehtoisen turvallisen aikuisen.

Ryhmiin ja mummi-ukki-toimintaan liittyvät tiedustelut: hanketyöntekijä puh. 050 470 3177 tai hanketyontekija@perheidenpaikka.fi

Lämpimästi ja rohkeasti tervetuloa ryhmätoimintaan mukaan!