Leikkitalo-hankkeen ryhmätoiminta

Leikkitalo on avoinna ma-to klo 9-13, os. Sänkinotkonkatu 6, Outokumpu. Esteetön sisäänkäynti katutasolla, vaunuparkki eteisaulassa. Leikkitalolle voi tulla mukaan ohjattuun ryhmätoimintaan tai käydä vapaasti leikkimässä ja jutustelemassa kahvikupposen ääressä tai käydä vaikka vaipanvaihdolla tai lasta syöttämässä.

Lapsiperheille suunnatut avoimet päiväryhmät kokoontuvat Leikkitalolla. Ryhmiin voi tulla joustavalla aikataululla lasten kanssa leikkimään, virkistäytymään, tapaamaan toisia vanhempia ja vaihtamaan lapsiperhearjen kuulumisia kahvikupposen ääressä. Ryhmissä on ohjattua toimintaa, vapaaehtoisia ja vierailijoita, tarjoilua sekä soppapäiviä. Teemoina käsitellään erilaisia lapsiperhearkeen ja perheen hyvinvointiin liittyviä asioita. Ryhmien toiminnasta ja ohjelmasta tiedotetaan Perheidenpaikan facebook-sivuilla.

Maanantaina klo 9-13 Leikkitupa. Avointa leikkitoimintaa lapsiperheille ja perhepäivähoitajille. Kahvitarjoilua.

Maanantaina vuoroviikoin klo 9-12 tai 16-19 Lapsiparkki ”Tenavatupa”, yhteistyössä Outokummun seurakunnan kanssa. Maksutonta lastenhoitoa vanhempienhuoltajien asiointia, harrastusta tai omaa aikaa varten. Lapsille omaat eväät mukaan! Ennakkoilmoittautuminen Miralle tekstiviestillä p. 0400 248 778 edelliseen perjantaihin mennessä.

Tiistaina klo 10-12 Perhekahvila, yhteistyössä MLL:n kanssa. Lapsiperheiden kohtaamispaikka vertaistuen saamiseen, arjen kuulumisten vaihtoon, virkistymiseen ja leikkimiseen. Ohjattua toimintaa ja vierailijoita. Kahvi- ja evästarjoilua ja kaksi kertaa kuukaudessa maksuton lounas tarjolla Outokummun kaupungilta.

Keskiviikkona klo 10-12 Kuperkeikka. Monisukupolvista kohtaamista yhteisen tekemisen ja perinteiden äärellä, ohjattua toimintaa, vierailijoita/asiantuntijapuheenvuoroja ja kahvitarjoilua. Mukana vapaaehtoisia, mummeja ja ukkeja sekä kerran kuukaudessa Tuumukkaan!-hanke ja soppapäivä.

Torstaina klo 10-12 ”Baby Blues” -Vauvakahvila. Kohtaamispaikka odottaville äideille sekä äideille ja vauvoille, isommat sisarukset tervetulleita mukaan. Ohjelmassa ohjattua toimintaa, vauva-arkeen liittyviä asioita, vierailijoita, kokemusten vaihtoa, äitiyden tukemista ja virkistymistä. Kahvitarjoilua.

”Tähtisilmä”-yöhoitoa järjestetään kerran kuukaudessa vuorotellen Outokummussa ja Ylämyllyllä perjantaista klo 18 – lauantaihin klo 12:een. Yöhoito on tarkoitettu 2-10-vuotiaille lapsille. Yöhoidon hinta/lapsi on yhdistyksen jäsenille 35€/30€ ja muille 45€/40€. Yöhoitoon voi pyytää myös sosiaalitoimen maksusitoumusta. Ennakkoilmoittautuminen avopalveluohjaajalle/hanketyöntekijälle p. 0400 819 842 tai avopalveluohjaaja@perheidenpaikka.fi

Ryhmiin liittyvät tiedustelut: avopalveluohjaaja/hanketyöntekijä puh. 0400 819 842 tai avopalveluohjaaja@perheidenpaikka.fi

Tuu mukkaan!-hankkeen ryhmätoiminta

Lapsiperheille avointa päiväryhmätoimintaa järjestetään kerran kuukaudessa aamupäivisin Outokummussa, Polvijärvellä, Liperissä ja Heinävedellä. Ryhmien aikataulut ja ohjelma nähtävillä hankkeen nettisivuilla ja facebookissa. Ohjelmassa ohjattua toimintaa sisällä ja ulkona, vierailuja, tarjoilua sekä soppapäiviä.

Tuu mukkaan!-hanke koordinoi toiminta-alueellaan vapaaehtoista mummi-ukki-toimintaa.

Ryhmiin ja mummi-ukki-toimintaan liittyvät tiedustelut: hanketyöntekijä puh. 050 470 3177 tai hanketyontekija@perheidenpaikka.fi

Lämpimästi ja rohkeasti tervetuloa ryhmätoimintaan mukaan!