AVOPALVELUT

Ryhmätoiminta

Lapsiperheille suunnatut avoimet ryhmät kokoontuvat Kirvolla, Outokummun kirjaston alakerrassa, Koulukatu 7. Käynti pääoven edestä ulkokautta portaat alas.

PERHEKAHVILA MAANANTAISIN klo 10 – 12 (yhteistyössä MLL:n kanssa)

VAUVAKAHVILA TIISTAISIN klo 10 – 12 (mukana Tuu mukkaan! -hanke)

Ryhmiin voi tulla lasten kanssa leikkimään, virkistäytymään, tapaamaan toisia vanhempia ja vaihtamaan lapsiperhearjen kuulumisia kahvikupposen ääressä. Ryhmissä on ohjattua toimintaa ja vierailijoita. Teemoina käsitellään erilaisia lapsiperhearkeen ja perheen hyvinvointiin liittyviä asioita. Kahvilaryhmien toiminnasta ja ohjelmasta löytyy tietoa Perheidenpaikan facebook-sivuilla.

Lämpimästi ja rohkeasti tervetuloa mukaan!

Ryhmiin liittyvät tiedustelut: avopalveluohjaaja puh. 0400 819 842 tai avopalveluohjaaja@perheidenpaikka.fi.

HUOM! Koronapandemian seurauksena poikkeusolojen aikana kaikki ryhmätoiminta on tauolla toistaiseksi. Korvaavaa toimintaa etäyhteyksillä järjestää Tuu mukkaan! -hanke:

TIISTAISIN klo 10-10.30 ETÄKAHVILA zoomissa tietokoneen, tabletin tai kännykän välityksellä (katso tarkemmat ohjeet ja ohjelma Tuu mukkaan! -hankkeen nettisivuilta)

HÖYHENSAARI -YÖHOITO

Yöhoitoa järjestetään satunnaisesti Outokummussa ja Ylämyllyllä 2-10-vuotiaille lapsille. Yöhoito alkaa pe klo 18 ja päättyy la klo 12. Ohjelmassa on ohjattua toimintaa kuten askartelua, leikkimistä, leipomista ja ulkoilua. Ohjaajina toimivat Perheidenpaikan työntekijät, opiskelijat ja vapaaehtoiset. Yöhoito mahdollistaa vanhemmille ja huoltajille hengähdyksen arjesta ja aikaa virkistäytymiseen. Yöhoidon hinta on jäsenille 35€/lapsi ja 30€/sisarus, ei-jäsenille 45€/lapsi ja 40€/sisarus. Yöhoitoon voi saada myös tarvittaessa sosiaalitoimelta maksusitoumuksen.

Tapaamispaikkatoiminta

Tuettuja ja valvottuja tapaamisia järjestetään Joensuussa sekä Outokummussa. Tapaamispaikkaohjaaja tavoitettavissa puh. 0400 170 826 tai  tapaamispaikkaohjaaja@perheidenpaikka.fi.

Tapaamispaikka-asioissa voit ottaa yhteyttä myös puh. 0400 819 841 ma-pe klo 9-15.

Muutokset mahdollisia, ajantasaista tietoa toiminnoista facebookissa: www.facebook.com/perheidenpaikka