Nettikalenteri Perheentalon toiminnoista on nyt julkaistu. Voit kätevästi seurata mitä ja milloin Perheentalolla tapahtuu. Kalenteriin pääsee Ajankohtaista välilehden alasivulta tai suoraan tästä.

10.10.2019

Tule ja vaikuta varkautelaisten lapsiperheiden parhaaksi!

Järjestämme Perheraadin tiistaina 5.11.2019 klo 17-19 Perheentalolla.

Illan käsiteltävinä kysymyksinä mm.
* Perheentalon esteettömyys ja saavutettavuus
* Asiakaslähtöisyys kaupungin sosiaalipalveluissa
* ”Kun täällä kaupungissa ei tapahdu mitään” – toiveita toiminnalle
* Lasten toiveet ja unelmat (lapsille oma piste)

Perheraati toteutetaan yhdessä Varkauden kaupungin aikuissosiaalityön, vammaispalveluiden sekä perhepalveluiden kanssa. Lisäksi mukana Savaksen Lastu-hanke ja Kehitysvammaisten Tukiliitto ry.

Ilmoittautumiset ennakkoon: https://bit.ly/2IrI1zD

Mikä on Perheraati?
Perheraati on vuorovaikutuksellinen tapa saada yksityiskohtaista palautetietoa joukolta perheitä. Perheraatilaiset toimivat aktiivisesti yhteistyössä, kehittäen Perheentalon toimintaa. Perheraadissa voi nousta esille sellaisia asioita, joita ei esimerkiksi arjen keskusteluissa tai kävijäkyselyssä nosteta esille. Perheraati kokoontuu säännöllisesti vähintään kaksi kertaa vuodessa.

Raatilaiset antavat palautetta, tekevät ehdotuksia ja ideoivat uutta yhdessä ammattilaisten kanssa. Perheraadin tuottamia kokemuksia ja arviointitietoa hyödynnetään suoraan toiminnan kehittämisessä. Tule ja vaikuta!

30.9.2019

SYKSYN 2019 KERHOT

Ohjattua toimintaa järjestetään maanantaista torstaihin klo 9-12. Huomioithan tämän tullessasi Perheentalolle.

Kunnioitamme ohjattuun kerhoon osallistujia ja ohjaajia hiljentämällä omia leikkejä. Mopoalue ei ole käytössä ohjatun toiminnan aikana.

Maanantain Perhekahvilatoiminnan tavoitteena on toimia säännöllisesti yhteistyöverkoston vetämänä. Perhekahvilatoiminta on suunnattu pääasiassa leikki-ikäisten lasten perheille, lasten ikää kuitenkaan rajaamatta.

Babytreffeillä tiistaisin kootaan Varkauden ja lähiseutujen vauvaperheitä yhteen, vauvaperheen elämä ja vauva-arki keskiössä. Babytreffeillä lapsen suositusikä on 0-1,5v. Isommat sisarukset ovat toki tervetulleita mukaan.

Keskiviikon Nalleneuvolassa lapset pääsevät hoitamaan omia nalleja yhdessä nalletohtorin kanssa. Tavoitteena on sekä terveyskasvatus että mahdollisen lääkärijännityksen lieventäminen. Ota oma nalle / pehmolelu mukaan.

Taidetorstain toimintoihin tuodaan sekä taiteen kirjoa että kulttuurin vivahteita. Taidetorstain toimintoja voivat olla esimerkiksi erilaiset askartelut, muskarit, teatteri, satutuokiot yms.

Kaikille avoimet ja maksuttomat asiantuntijainfot kerran kuussa

Tule kuulemaan ja keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja ilmiöistä yhdessä asiantuntijoiden kanssa.

Aamukahvien teemat on tarkoitettu pienten lasten vanhemmille.

Iltateetä ja oivalluksia infojen aiheiden on ajateltu kiinnostavan myös isompien lasten vanhempia.

Erityisesti Perheellesi

Järjestämme toimintaa myös erityislapsiperheet huomioiden. Ohessa syksyn 2019 esite.